۵ نشانه که متابولیسم شما نیاز به توجه دارد

اگر به شما گفته شده است که فقط رژیم غذایی و ورزش می تواند تغییر بدنی شما را تضمین کند، به شما دروغ گفته اند. اینکه بتوانید وزن کم کنید یا عضله به دست آورید، همه اینها به متابولیسم شما بستگی دارد.

صدای بورس - مهراز حبیبی، مردم اغلب آن را نادیده می گیرند، یا نمی دانند که این متابولیسم است که هر چیزی را که می خوریم یا می نوشیم به انرژی تبدیل می کند.

در اصطلاح عامیانه، متابولیسم به فرآیندهای شیمیایی اطلاق می شود که به منظور حفظ زندگی اتفاق می افتد و میزان کالری مورد نیاز بدن در هر روز برای عملکرد توسط میزان متابولیسم ما تعیین می شود. این تحت تأثیر سن، جنسیت و سطح فعالیت ما قرار می گیرد و با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد که در درجه اول به دلیل از دست دادن توده عضلانی است.

بنابراین، اگر احساس خوبی نداشتید و مطمئن نیستید که چرا، در اینجا برخی از علائم فیزیکی وجود دارد که نشان می دهد متابولیسم شما باید برطرف شود.

شما در حال کاهش وزن نیستید

آیا غذاهای سالم می‌خوردید، به باشگاه می‌رفتید و استراحت زیادی می‌کردید، اما ترازو پایین نیامده است؟ متابولیسم شما به احتمال زیاد کند شده است. این می تواند در نتیجه خوردن غذاهای نامناسب در مواقعی و خوردن بیشتر بیرون از خانه رخ دهد. بهترین قدم برای برداشتن این است که رژیم غذایی خود را تغییر دهید زیرا متابولیسم شما به خوردن غذاهای مشابه عادت کرده است. امتحان کردن غذاهای جدید و تقلب ممکن است کمک کننده باشد، اما اگر این کار موثر نبود، بهتر است از یک متخصص مشاوره بگیرید.

شما همیشه گرسنه هستید

اگر دائماً طبع به خوردن شیرینی ها دارید و از پرخوری رنج می برید، به احتمال زیاد بدن شما از انرژی غذایی که می خورید استفاده نمی کند. متابولیسم مسئول فرآیند هضم غذا است. شما می توانید آن را با تغییر به یک رژیم غذایی پر پروتئین یا با خوردن در فواصل منظم برطرف کنید. همچنین می توانید ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا به افزایش متابولیسم کمک کنید.

شما در حال افزایش وزن هستید

زمانی که ما فست فود می خوریم یا نمی توانیم به طور روزانه ورزش کنیم، طبیعی است که وزن اضافه کنیم. اما اگر درست غذا بخوریم و به باشگاه می‌رویم، اما همچنان وزن اضافه می‌کنیم، مشکلی وجود دارد. علاوه بر این، افزایش وزن غیرمنتظره ممکن است با عوامل پزشکی توضیح داده شود، اما ممکن است بدن شما بیش از حد به رژیم غذایی فعلی و رژیم ورزشی شما عادت کرده باشد. تغییر شرایط ممکن است بهترین راه برای شروع مجدد متابولیسم شما باشد.

سطوح کم انرژی

از آنجایی که بدن شما انرژی را با سرعت کمتری می سوزاند، ممکن است بیشتر احساس خستگی کنید. جدا از مشکلات وزن، شایع ترین علامت متابولیسم کند ، خستگی است. ورزش اول صبح یا دوش آب سرد می تواند متابولیسم را افزایش داده و شما را به حرکت وادار کند.

تغییر در شکل بدن

متابولیسم مسئول افزایش عضلات و کاهش چربی است. متابولیسم آهسته اغلب منجر به از دست دادن عضلات می شود و باعث می شود لاغر به نظر برسید. اگر اینطور است، باید ورزش را شروع کنید زیرا ورزش تنها راهی است که می توانید توده عضلانی از دست رفته خود را بازگردانید.

ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی و تعیین اینکه چه چیزی اشتباه است می تواند به شما در افزایش متابولیسم کمک کند. متابولیسم سریعتر نه تنها به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند، بلکه انرژی بیشتری نیز برای شما فراهم می کند.

کد خبر 464781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =