سرطان و راه های جلوگیری

سرطان یک بیماری کشنده است که با رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی مشخص می شود.

صدای بورس- مهراز حبیبی؛ این یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و می تواند تأثیر مخربی بر افراد و خانواده ها داشته باشد. بر اساس آمار سال ۲۰۲۰ هند، ۲۷ هزار نفر مبتلا به سرطان و ۸.۵ هزار نفر در اثر سرطان جان خود را از دست داده اند.

این چیزی است که کارشناس می گوید:

تحقیقات متعدد نشان داده‌اند که عادات سبک زندگی ضعیف بر سلول‌های بدن تأثیر می‌گذارد و آنها را مستعد ابتلا به سرطان می‌کند. اصلاح شیوه زندگی مانند اتخاذ عادات غذایی سالم، ورزش منظم و پیروی از الگوی خواب می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. یکی از مهم ترین اصلاحات سبک زندگی برای پیشگیری از سرطان، ترک دخانیات است. سیگار عامل اصلی سرطان ریه است و همچنین با بسیاری از انواع سرطان ها از جمله سرطان مثانه، کلیه و گلو مرتبط است.

ایمنی خود را حفظ کنید:

علت دقیق سرطان مشخص نیست، اما رشد سلول های سرطانی یا تومورها به دلیل ایمنی پایین اتفاق می افتد. سلول‌های خارجی به بدن حمله می‌کنند و زمانی که سطح ایمنی بدن فرد پایین است، شناسایی نمی‌شوند. یک سیستم ایمنی خوب نیاز به یک سبک زندگی سالم دارد که می تواند به طور قابل توجهی شانس ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

حفظ وزن سالم:

حفظ وزن سالم از طریق رژیم غذایی و ورزش می تواند به داشتن یک سیستم ایمنی خوب منجر شود. به طور کلی، افراد چاقی را یک بیماری همراه جدی نمی دانند، اما می تواند به طور قابل توجهی عامل خطر را برای بسیاری از انواع سرطان ها مانند سرطان سینه، روده بزرگ و پانکراس افزایش دهد.

رژیم غذایی سالم از سرطان جلوگیری می کند:

یک رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی است می تواند به مدیریت وزن و پیشگیری از سرطان کمک کند. این غذاها حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از بدن در برابر مواد سرطان زا محافظت کنند. کاهش مصرف الکل یا اجتناب کامل از آن نیز می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند.

آزمایشات و روال غربالگری:

علاوه بر این تغییرات، غربالگری های منظم سرطان، معاینات، واکسینه شدن در برابر برخی از عفونت های مقاربتی و فعالیت های بدنی منظم نیز برای پیشگیری از سرطان مهم هستند. در حالی که این تغییرات نمی توانند پیشگیری از سرطان را تضمین کنند، اما می توانند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. با اتخاذ این عادات سالم، افراد می توانند کنترل سلامت خود را در دست بگیرند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

کد خبر 468030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =