بررسی ارزشیابی تولیدی شرکت ناما

گزارش ارزشیابی تولیدی شرکت ناما و بررسی و تحلیل حساسیت سود شرکت منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت تولیدی مخزن گازآسیا ناما پیش بینی سود عملیاتی شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۶ مبلغ ۵۹۹۷۱۷۳ میلیون ریال برآورد کرد.

شرکت تولیدی مخزن گازآسیا ناما با نماد ناما در بورس فعالیت دارد؛

بر اساس بررسی صورت سود و زیان شرکت پیش بینی سود عملیاتی شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۶ مبلغ ۵۹۹۷۱۷۳ میلیون ریال برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۵ مبلغ ۴۷۴۲۱۴۲ میلیون ریال برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۳۷۹۸۹۶۶ میلیون ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۲۹۸۶۳۱۴ میلیون ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۷۱۵۱۱ میلیون ریال پیش بینی شده است این درقم در سه ماهه محقق شده منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۳۷۵۰۸۸ میلیون ریال است.

بررسی ارزشیابی تولیدی شرکت ناما

بر اساس این گزارش ارزشیابی تولیدی شرکت تولیدی مخزن گازآسیا ناما به این شرح است؛
در ارزشیابی سهام شرکت آسیاناما از مدل های تنزیل جریان نقدی آزاد سهامداران، تنزیل سود تقسیمی و ارزشیابی نسبی استفاده شده است ارزش شرکت با استفاده از روش تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران معادل ۶،۶۵۵،۸۵۷ میلیون ریال با استفاده از روش تنزیل سود تقسیمی ۶،۷۲۱،۰۹۲ میلیون ریال با استفاده از روش ارزشیابی نسبی معادل ۱۳،۱۸۰۸۶۷ میلیون ریال و با استفاده از روش ارزشگذاری دارایی ها ۱۴،۶۵۸،۵۹۱ میلیون ریال برآورد می شود.

بررسی ارزشیابی تولیدی شرکت ناما

با توجه به مطالب بیان شده در مجموع ارزش سهام شرکت آسیاناما حدود ۱۰،۳۰۴،۱۰۲ میلیون ریال و ارزش هر سهم آن، با توجه به تعداد سهام انتشار یافته شرکت در زمان گزارش ۱،۰۵۰،۰۰۰،۰۰۰) سهم حدود ۹۸۱۳ ریال تخمین زده میشود. این گزارش صرفاً ارزیابی ارزشگذار از قیمت منصفانه سهم جهت عرضه اولیه سهام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما است. قیمت ارائه شده با توجه به استفاده کنندگان مختلف و اهداف گوناگون می تواند به نتایج متفاوتی منجر شود.

ارزشیابی شرکت به روش نسبی P/E
در ارزشیابی سهام شرکت آسیاناما با استفاده از روش نسبی ارزش شرکت با استفاده از میانگین ضریب P/E گذشته نگر (TTM) بازار سرمایه معادل ۸۶۷، ۱۳،۱۸۰ میلیون ریال است نحوه محاسبات ارزش شرکت در این روش به در جدول آورده شده است.

بررسی ارزشیابی تولیدی شرکت ناما

ارزشیابی شرکت به روش خالص ارزش دارایی ها
برای ارزشگذاری سهام شرکت در این روش از گزارش کارشناس رسمی دادگستری استفاده شده است براساس این گزارش که نحوه محاسبات آن در پیوست الف آورده شده است کل ارزش سهام شرکت حدود ۱۴۶۵۸.۵۹۱۰ میلیون ریال تخمین زده میشود.

تحلیل حساسیت

تحلیل حساسیت به رقم فرض شده برای نسبت درآمد حاصل از ضایعات به هزینه آن
تحلیل حساسیت ارزش سهام شرکت در روش سود تقسیمی به رقم فرض شده برای نسبت درآمد حاصل از ضایعات به هزینه آن آورده شده است.
در تحلیل حساسیت ارزش سهام شرک ه رقم فرض شده برای نسبت درآمد حاصل از ضایعات به هزینه آن

بررسی ارزشیابی تولیدی شرکت ناما

در اینجا منظور رقم فرض شده برای ادامه سال ۱۴۰۲ است. در گزارش ارزشگذاری رقم سال های بعد برابر با رقم میانگین کل سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

منبع: شرکت تامین سرمایه لوتوس

کد خبر 475063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =