واقعیت تلخ بی‌کیفیت بودن ماشین داخلی را بپذیریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست و باید این را بپذیریم. بعضی واقعیت‌ها تلخ است ولی ما باید بپذیریم.

به گزارش صدای بورس،عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص واردات خودرو گفت: من به چند دلیل موافق واردات خودرو هستم. اولاً کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست و باید این را بپذیریم. بعضی واقعیت‌ها تلخ است ولی ما باید بپذیریم. البته ما باید به عنوان ایرانی اول به این سرزمین تعلق و علاقه داشته باشیم و به نیروی کار ایرانی و تولید داخلی احترام بگذاریم. ولی واقعیت‌های تلخ هم باید بپذیریم. به هر حال پراید با بنز و بی‌ام‌و تفاوت دارد. در ادامه این نماینده توضیح داد: در اکثر تصادفاتی که در جاده‌ها رخ می‎دهد، ماشین‌های داخلی بیشترین خسارت را می‌بینند. اما ماشین‌های خارجی چون از مواد اولیه بهتری ساخته‌ شده‌اند، مقاومت بیشتری دارند. در خودرو داخلی یک تصادف خشن، تلفات بسیاری بر جای می‎ماند. از آنور می‌گوییم تولید داخلی و نیروی ایرانی، از اینور این همه تصادف و تلافات می‌دهیم.

رضایی بیان کرد: بنابراین اگر بازار رقابتی بشود و خودرو خارجی وارد شود، شرایط بهتر می‎شود. البته نباید خودرو چینی که وارد کنندگان قطعه که منافعشان درگیر است، وارد کنند. بلکه باید خودروهای شرکت های بزرگ مثل شرکت‌های ژاپنی و کره ای وارد بشود و فکر کنم این شرایط فضا را رقابتی می‌کند. همچنین مردم استقبال می کنند به نظرم قیمت هم تعدیل می شود. یعنی قیمت خودرو کاهشی می‎شود، البته به شرطی که وزارت اقتصاد و گمرک تعرفه خیلی بالا نبندد. من معتقد هستم که تعرفه را باید بسیار پایین ببندند و ماشین خارجی وارد کشور شود و مصرف کننده تشخیص دهد که ماشین خارجی یا ماشین ایرانی استفاده کند. این عضو کمیسیون اقتصادی مطرح کرد: هر موقع ما قیمت دستوری داشتیم، نتیجه عکس گرفتیم. برای مثال مسئولی می‌گوید قیمت ماشینی ۶۰ میلیون است و بازار عکس العمل منفی نشان می‌دهد و قیمت آن ماشین ۲۰۰ میلیون می‎شود. در قیمت خودرو و سایر بازارهای سرمایه عرضه و تقاضا نرخ را تعیین می‌کند. اگر دستوری باشد با واکنش منفی مخاطبین، مردم و جامعه هدف که خریدار خوردو است، روبرو می‌شود.

وی در نهایت گفت: من معتقد هستم که هر چه زودتر دولت باید آیین نامه را ابلاغ کند. سخنگوی دولت هم اعلام کرد آیین‌نامه به زودی تایید و اجرا می‌شود. اما تا امروز دولت عقب انداخته است و ما علت آن را نمی‎دانیم؟! به هر حال دولت باید آیین‌نامه را هر چه زودتر ابلاغ کند که عملیاتی شود و اولین محموله خودرو خارجی وارد شود.

منبع:اقتصادآنلاین

کد خبر 483006

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تامین ارز ۱۰۰ هزار خودروی برقی

    تامین ارز ۱۰۰ هزار خودروی برقی

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه کلیات آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تصویب شده و تنها منتظر این هستیم که کمیته‌ای، منشا ارز را شناسایی کند تا با همکاری اعضای کمیسیون صنایع، نگرانی بانک مرکزی که بی‌دلیل هم نیست، رفع شود در مورد واردات خودروهای برقی توضیح داد: ارز ۱۰۰ هزار خودروی برقی تا پایان سال جاری تامین شده است.

  • امارات سومین مقصد کالاهای ایرانی

    امارات سومین مقصد کالاهای ایرانی

    وزیر راه و شهرسازی از برگزاری سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در هفته‌های آینده در جهت توسعه روابط دو کشور خبر داد و گفت: امارات سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی است.

  • وزیر صمت: از خودروسازان پیشرو در فناوری حمایت می‌کنیم

    در حاشیه بازدید از گروه بهمن؛

    وزیر صمت: از خودروسازان پیشرو در فناوری حمایت می‌کنیم

    عباس علی‌آبادی، وزیر صمت می‌گوید این وزارتخانه از خودروسازانی که خواهان پیشرفت و تولید در تراز خودروهای پیشرفته جهان باشند، حمایت می‌کند.

  • قیمت جدید ۴ خودروی مونتاژی اعلام شد

    قیمت جدید ۴ خودروی مونتاژی اعلام شد

    شورای رقابت از تصویب قیمت جدید ۴ خودروی مونتاژی خبر داد.

  • شرایط واردات کالای همراه مسافر چه تغییری کرد؟

    شرایط واردات کالای همراه مسافر چه تغییری کرد؟

    گمرک ایران اعلام کرد: شرایط واردات کالاهای همراه مسافر در گمرکات تغییری نکرده است و انجام تشریفات گمرکی کالای همراه مسافر و معافیت های مرتبط طبق روال قبلی انجام می شود.

  • ایران‌خودرو و سایپا چه زمانی وارد عرضه بعدی‌ سامانه یکپارچه می‌شوند

    ایران‌خودرو و سایپا چه زمانی وارد عرضه بعدی‌ سامانه یکپارچه می‌شوند

    معاون حمل و نقل وزیر صمت با بیان اینکه عرضه بعدی ایران‌خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه منوط به کوتاه‌شدن صف نوبت‌دهی تحویل خودرو و تحویل به متقاضیان ثبت‌نام‌کننده است، گفت: هر ۲ خودروساز، محصولاتشان را تا پایان ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه برای فروش، نوبت‌دهی کرده‌اند.

  • ۶ چالش واردات خودروهای دست‌دوم

    ۶ چالش واردات خودروهای دست‌دوم

    فعالان صنعت قطعه موافق واردات خودروهای دست‌دوم نیستند و دلایل مختلفی را در این مورد مطرح می‌کنند. در این بین، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در بخشی از گزارش دوره‌ای خود، هزینه و فایده واردات خودروهای کارکرده را برشمرده است. این انجمن در مخالفت با واردات خودروهای دست‌دوم شش دلیل دارد و تاکید کرده از نظر قطعه‌سازان، این مدل واردات آخرین اولویت برای مدیریت بازار به حساب می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =