آب پاکی روی دست کارگران بازنشسته

اظهارات وزیر کار در رابطه با اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، برای بازنشستگان کارگری نگران‌کننده است.

به گزارش صدای بورس، هفتم آذرماه، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مورد مصوبه‌ی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: اگر مجلس منابع این کار را تأمین کرده باشد، قطعا آن را اجرا می‌کنیم، در غیر اینصورت حتما با مشکل مواجه خواهیم شد.

این حرف به این معناست که صندوق‌ها نمی‌توانند با منابع داخلی خود همسان‌سازی را اجرا کنند؛ مروتی بازنشسته کارگری در این رابطه می‌گوید: هیچ زمان در لوایح بودجه، اعتبار جداگانه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری اختصاص نمی‌دهند ضمن اینکه در برنامه هفتم نیز چنین چیزی پیش‌بینی نشده است.

او افزود: به این ترتیب ظاهراً آنچه در برنامه هفتم در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نوشته‌اند، عملیاتی نخواهد شد؛ طبیعی‌ست که وقتی بودجه و اعتبار نباشد، همسان‌سازی هم نیست.

به گفته مروتی، امروز سازمان تامین اجتماعی در انجام تعهدات عادی خود با مشکل و گرفتاری مواجه است، چگونه قرار است اعتبار برای اجرای همسان‌سازی مهیا نماید؟

او تاکید کرد: دولت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را نمی‌پردازد، اعتبار خاص و جداگانه هم برای همسان‌سازی نمی‌دهد، به این ترتیب اجرای همسان‌سازی در طول برنامه هفتم منتفی‌ست.

منبع: ایلنا

کد خبر 484036

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مصوبه افزایش حقوق بارنشستگان قابل اجرا نیست

    مصوبه افزایش حقوق بارنشستگان قابل اجرا نیست

    وزیر کار در واکنش به مصوبه مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان کفت: اگر منبعی را در این زمینه پیش بینی کردند حتما به دولت اعلام کنند.

  • دولت بنای سختگیری مالیاتی ندارد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه:

    دولت بنای سختگیری مالیاتی ندارد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ متکی بر درآمدهای پایدار تدوین شده، از ارائه این لایحه توسط رئیس جمهور به مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: دولت بنا ندارد به هیچ عنوان مالیات کسبه و حقوق‌بگیران را افزایش دهد و قوانین مالیاتی نیز تغییری نکرده است.

  • نظر مجلس هماهنگی افزایش حقوق‌ها با هزینه‌های کارمندان و بازنشستگان است

    نظر مجلس هماهنگی افزایش حقوق‌ها با هزینه‌های کارمندان و بازنشستگان است

    عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به انتقادها از پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی حقوق ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: باید افزایش حقوق‌ها به‌صورت نقدی یا غیرنقدی هماهنگ با جریان هزینه‌ها باشد که نظر نمایندگان مجلس نیز هست.

  • چند و چون افزایش سن بازنشستگی

    چند و چون افزایش سن بازنشستگی

    یک کارشناس حوزه کار با اعتقاد به اینکه وضعیت صندوق تامین اجتماعی بحرانی نیست و شرایط آن بهتر از سایر صندوق‌های بازنشستگی است، دلایل کاهش ضریب پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی را تشریح و پیشنهاد کرد: به‌جای افزایش سن بازنشستگی، صندوق‌ها را سودده و بهره‌ور کنند تا در خدمت بیمه شدگان و بازنشستگان باشد.

  • مالیات سال آینده کارکنان به اندازه رشد حقوق‌ است

    مالیات سال آینده کارکنان به اندازه رشد حقوق‌ است

    معاون هماهنگی برنامه و بودجه و نظارت سازمان برنامه با بیان این که مأموریت لایحه بودجه سال آینده تحقق رشد ۷ درصدی در اقتصاد خواهد بود، گفت: مالیات کارکنان در سال آینده به اندازه رشد حقوق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =