بی‌توجهی به تعویض خودروهای فرسوده مصرف بنزین را افزایش داد

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور معتقد است: طی ۱۰ سال گذشته کم‌کاری و بی‌توجهی به تعویض و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده علاوه بر کاهش ایمنی و افزایش کشته‌ها در تصادفات، موجب شد مصرف بنزین بیش از حد افزایش یابد.

به گزارش صدای بورس، رضا نواز، با بیان اینکه حداقل ۳۰ درصد مصرف فعلی بنزین به دلیل وجود خودروهای فرسوده در کشور است و هیچ طرح یا اقدامی توان توقف این رشد مصرف را ندارد، اظهار کرد: علی رغم اینکه افزایش مصرف موجب رشد درآمد برای جایگاهداران می‌شود ولی دغدغه ملی هر ایرانی امروز کاهش آلودگی هوا و کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است و این امر ممکن نیست مگر با تعویض خودروهای فرسوده که کاهش مصرف سوخت را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: مردم کمترین قصور را در افزایش مصرف بنزین دارند چراکه خودروی آنها فرسوده یا پرمصرف است و چاره ای ندارند و لازم است که در این مورد تدبیر صورت گیرد.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور با بیان اینکه کشور ما به لحاظ مصرف روزانه بنزین و تعداد خودروهای فرسوده در بالاترین رتبه‌های جهانی قرار دارد، اظهار کرد: دولت که قصد اقدام در این باره دارد، مطمئن باشد که مردم برای مقابله با تعارض منافع و انحصارطلبی‌ها در کنار دولت هستند، اگر طی دو سال آینده اولویت تخصیص خودروهای نو به تعویض خودروهای فرسوده اختصاص یابد، برکات و محاسن آن کاملا عیان خواهد شد.

به گزارش ایسنا،به گفته نواز بسیاری از کارشناسان به اقدامات دولت طی امسال امیدوارند و همچنین منتظر تصویب تعویض خودروهای فرسوده در قانون بودجه امسال توسط مجلس هم هستیم.

کد خبر 484256

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نقش خودرو، بنزین و قطعات یدکی در آلودگی هوا

    نقش خودرو، بنزین و قطعات یدکی در آلودگی هوا

    امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران معتقد است در کنار بنزین، روغن‌ و گریس‌ و فیلترهایی که در تعمیرگاه‌ها عرضه می‌شود کیفیت لازم را ندارد و مجموع این عوامل با افزایش استهلاک خودرو، سبب افزایش آلودگی هوا می‌شوند.

  • همه دارندگان کارت سوخت بخوانند

    همه دارندگان کارت سوخت بخوانند

    سهمیه بنزین ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده‌نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل‌ذخیره خواهد بود.

  • سهم خودروها در تولید آلایندگی چقدر است؟

    سهم خودروها در تولید آلایندگی چقدر است؟

    سالانه حدود ۷۰۱ هزار تن آلودگی در تهران منتشر می‌شود که حدود ۵۷۸ هزار تن از آن مربوط به «منابع متحرک آلاینده» است.

  • گلایه وزارت نیرو از آدرس غلط به مردم

    گلایه وزارت نیرو از آدرس غلط به مردم

    وزارت نیرو با انتقاد از آدرس غلط به افکار عمومی درباره عوامل اصلی آلودگی هوای تهران اعلام کرد: از ۱۴۱ نیروگاه تنها ۱۶ نیروگاه کشور امکان مصرف سوخت مازوت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =