بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه، برای شفاف‌تر شدن معاملات محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه، معاملات محصولات کشاورزی شفاف‌تر می‌شود.

به گزارش صدای بورس ،محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ، در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در بخش صنعت کشاورزی و زراعت، گفت: کشاورزی تلفیقی از صنعت و کشاورزی است و بخش کشاورزی نقش و سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی و همچنین تجارت خارجی دارد.

ابزارهای نوین بازار سرمایه

وی با اشاره به اینکه با استفاده از ابزارهای نوین بازار سرمایه می‌توان از ظرفیت‌های بازار بهره‌مند شد، افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی نیازمند ساز و کاری مناسب برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است که در برنامه هفتم توسعه راهکارهای مناسبی برای این حوزه در نظر گرفته شده، چرا که صنایع تبدیلی و تکمیلی مکملی برای بخش کشاورزی است.

شفافیت معاملات

عسکری با بیان اینکه با بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه، معاملات محصولات کشاورزی شفاف‌تر می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا تجربه موفقی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای توسعه بخش کشاورزی دارند. از این رو، باید تلاش کرد در حوزه صنعت و همچنین کشاورزی بخش اشتغال در صنایع تبدیلی فعال‌تر و بروز رسانی شود تا رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بیش از پیش افزایش یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: زمانی که محصولات در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال باشد به طور قطع فضایی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌شود تا براحتی اقدام به تولید کرده و نسبت به قیمت‌گذاری محصولات تصمیم بگیرند.

منبع: سنا

کد خبر 484415

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =