رقیق شدن قیمت سهام شرکت ها با تجدید ارزیابی

مدیرعامل کارگزاری مهر آفرین گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب افزایش شفافیت بازار سرمایه ، اخذ تسهیلات بیشتر از بانک‌ها به پشتوانه دارایی‌ها ، سودآوری شرکت ها ، مقایسه صورت‌های مالی شرکت‌ها و رقیق شدن قیمت سهام شرکت‌ها خواهد شد.

علی بهشتی روی ، در گفت و گو با «صدای بورس» با بیان اینکه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی اقدامی مثبت برای بازار سرمایه است به مزایای آن اشاره کرد و گفت:تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب افزایش شفافیت بازار سرمایه ، اخذ تسهیلات بیشتر از بانک‌ها به پشتوانه دارایی‌ها ، گسترش سطح تولید و توسعه زیرساخت ها، سودآوری شرکت ها ، مقایسه صورت‌های مالی شرکت‌ها و رقیق شدن قیمت سهام شرکت‌ها خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری مهر آفرین با تاکید براینکه منابع جدیدی در افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها ازسوی بازار سرمایه به شرکت ها تزریق نمی شود،افزود:افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی توانایی، گرفتن تسهیلات شرکت ها و اعتبارگیری ها از طریق سمت راست ترازنامه افزایش میدهد و شرکت ها میتوانند منابع جدید که از طریق تسهیلات اخذ میکنند را به فعالیت های تولیدی ،عملیاتی و اصلی شرکت اختصاص دهند تا سودآوری شرکت را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد:همچنین یکی دیگر از مهم ترین موارد شفاف شدن صورت های مالی است، وقتی تمامی دارایی یک شرکت به قیمت روز در صورت های مالی شرکت ها نشان داده شود تحلیلگران و سرمایه گذاران میتوانند بر مبنای داده های واقعی، شرکت هارا ارزیابی و برای سرمایه گذاری اقدام کنند.

وی دررابطه با جلسه سازمان بورس در راستای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی بانک ها افزود:‌ با توجه به شفاف سازی سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی فقط مربوط به چند شرکت نیست و کل شرکت های بازار سرمایه باید تجدید ارزیابی انجام دهند. سازمان بورس مشتاق است که این اتفاق رقم بخورد تا شرکت ها شفاف سازی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با اثرات تجدید ارزیابی شرکت ها تصریح کرد: اگر شرکت ها افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی انجام دهند به روند رشد بازار سرمایه کمک می کنند. تقریبا ثابت شده بازار سرمایه مانند یک موجود زنده است و اگر بخشی از بازار بنا به هر دلیلی مثبت جلو برود و با اقبال مواجه شود به بقیه بخش های بازار و دیگر صنایع و شرکت ها هم سرایت میکند و بازار روند مثبتی را پیش رو میگیرد.

بهشتی روی گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به این شکل است که سهامدار آورده ای به شکل نقد وارد نمیکند. به همین علت بازار همیشه این موضوع را به شکل مثبت نگاه کرده و از آن استقبال میکند.

کد خبر 484274

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =