کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی

وزیر صمت گفت: خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی اختلاف قیمت مختصری دارند که با جبران تعرفه در تلاش هستیم قیمت‌ها را به هم نزدیک کنیم.

به گزارش صدای بورس، عباس علی آبادی در مورد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و برقی، گفت: خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی اختلاف قیمت مختصری دارند که با جبران تعرفه در تلاش هستیم قیمت‌ها را به هم نزدیک کنیم.

وی افزود: برای تشویق مردم در استفاده از این خودروها، حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی سوخت باید مشوق‌هایی را پیش‌بینی کرد که یکی از این مشوق‌ها تعرفه بوده و در آئین‌نامه پیشنهادی به دولت دیده شده یعنی تعرفه آن بسیار کم در نظر گرفته ایم.

وزیر صمت ادامه داد: اگر این موضوع مصوب شود کمک بسیار خوبی برای تعادل در قیمت خواهد بود و بازار را به شدت مدیریت می‌کند.

خانه ملت

کد خبر 485680

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • استراتژی مدون و رقابت پذیری، لازمه پیشرفت صنعت خودروسازی

    استراتژی مدون و رقابت پذیری، لازمه پیشرفت صنعت خودروسازی

    در نشست تخصصی مرکز توسعه و آینده نگری که با موضوع صنعت خودروسازی برگزار شد اعلام شد؛ برای توسعه صنعت خودروی کشور نیازمند استراتژی مدون و رقابت پذیر هستیم

  • راهکار مجلس برای کاهش آلودگی هوا؛ استفاده از خودروهای برقی

    راهکار مجلس برای کاهش آلودگی هوا؛ استفاده از خودروهای برقی

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه دنیا و آمارهای دستگاه‌های زیست محیطی حاکی از آن است که استفاده از خودورها و موتور سیکلت‌های برقی نقش موثری در کنترل معضل آلودگی هوا دارد.

  • اعلام جزئیات مجوز واردات ۲۰۰۰ خودرو

    اعلام جزئیات مجوز واردات ۲۰۰۰ خودرو

    رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در واکنش به ادعای نماینده پیشین مجلس درباره سخنان احمد وحیدی درباره استفاده از خودروهای وارداتی نوشت: مجوز دولت به فراجا برای واردات خودرو که کارایی بالاتری برای برخورد با اشرار دارد، منافاتی با نظر وزیر ندارد و همسویی این دو مطلب به وضوح قابل فهم است.

  • دولت هیچ تصمیمی برای افرایش نرخ بنزین نگرفته است

    دولت هیچ تصمیمی برای افرایش نرخ بنزین نگرفته است

    سخنگوی دولت با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر پیش بینی افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه۱۴۰۳ با یادآوری اینکه لایحه بودجه به صورت عمومی در رسانه ها منتشر می شود، تاکید کرد که هیچ تصمیمی برای افرایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است.

  • لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو تا پایان سال

    منطقی خبر داد

    لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو تا پایان سال

    معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر تمایز قانون ساماندهی صنعت خودرو از سند راهبردی به دلیل الزام اجرای آن و ایجاد شفافیت و جلوگیری از عدم تطابق‌ها با تهیه قانون صنعت خودرو، از تغییرات در سند جدید راهبردی خودرو با این مضمون که شورای رقابت نقش تنظیم‌گری و نظارت داشته باشد، قیمت توسط خودروسازها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاست‌گذار باشد، خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =