تاثیر عمیق پیاده روی همه را مجذوب خود کرده است

در سال‌های اخیر، مطالعات متعددی تأثیر عمیق پیاده‌روی بر پیشگیری از بیماری‌های مزمن و ارتقای رفاه کلی را برجسته کرده‌اند. مطالعات متعدد پیاده روی منظم را با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط دانسته اند. این به حفظ فشار خون سالم کمک می کند، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و عملکرد کلی قلب و عروق را بهبود می بخشد.

به گزارش صدای بورس، مهراز حبیبی؛در حالی که ایده تکمیل ۱۰ هزار قدم در روز ممکن است رایج باشد، مطالعات نشان داده اند که مراحل کمتری نیز به شما کمک می کند.

پیاده روی روزانه ۱۰۰۰۰ قدم برای سلامتی بهتر یک روند محبوب است، اما مطالعات دیگر در مورد این فعالیت بدنی نشان داده اند که پیاده روی کمتر نیز می تواند شما را سالم نگه دارد. مطالعه ای که در سال ۲۰۲۲ توسط مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل، TN انجام شد، نشان داد که پیاده روی ۸۲۰۰ قدم می تواند تأثیر بیماری های مزمن مانند چاقی، آپنه خواب، بیماری ریفلاکس معده (GERD)، اختلال افسردگی اساسی (MDD)، دیابت و فشار خون را کاهش دهد. .

هر چه بیشتر، بهتر

مطالعه سال ۲۰۲۲ همچنین نشان داد که پیاده روی بیشتر به بهتر شدن عملکرد بدن و حفظ سلامتی کمک می کند. با این حال، برای دیابت و فشار خون بالا، ما فلاتی را در حدود ۸ تا ۹۰۰۰ قدم در روز مشاهده کردیم که در بالای آن هیچ مزیت آشکاری وجود نداشت. این بدان معنا نیست که افرادی که در معرض خطر ابتلا به فشار خون و دیابت هستند، باید وقتی به این سطوح رسیدند، راه رفتن را متوقف کنند، زیرا مزایای فعالیت فراتر از این دو حالت وجود دارد. CVD (بیماری قلبی عروقی) در تجزیه و تحلیل ما ظاهر نشد، احتمالاً به این دلیل که تشخیص‌های CVD تصادفی کافی برای رسیدن به اهمیت آماری در تجزیه و تحلیل‌های دقیق و در این گروه نسبتاً سالم وجود نداشته است.

پیاده روی تنها به مدت ۲ دقیقه می تواند خطر دیابت را کاهش دهد

یک متاآنالیز که در سال ۲۰۲۲ در مجله Sports Medicine منتشر شد، نشان داد که ۱۵ دقیقه پیاده روی بعد از غذا می تواند سطح قند خون را بهتر کند و از عوارض دیابت جلوگیری کند. این مطالعه همچنین نشان داد که حتی تنها چند دقیقه پیاده روی می تواند مزایای آن را فعال کند. این تجزیه و تحلیل اثرات تکه تکه کردن نشستن طولانی مدت با حملات کوتاه مکرر ایستادن و راه رفتن با شدت نور را بر روی نشانگرهای سلامت قلبی متابولیک مقایسه کرد و یک متاآنالیز برای تفاوت در فشار خون سیستولیک (SBP)، گلوکز پس از غذا و انسولین انجام داد. در مجموع ۷ مطالعه در تجزیه و تحلیل گنجانده شد.

به سرعت راه رفتن توجه کنید

در حالی که تعداد قدم ها را می شماریم، سرعت راه رفتن را نادیده می گیریم. طبق مطالعه اخیر منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا، پیاده روی حداقل ۲.۵ مایل در ساعت می تواند به طور موثر به کاهش خطر بیماری های مزمن مانند دیابت کمک کند. ۲.۵ مایل در ساعت معادل ۸۷ قدم در دقیقه برای مردان و ۱۰۰ قدم در دقیقه برای زنان است.

بنابراین، چه چیزی شما را از پذیرش این فعالیت بدنی موثر باز می دارد؟

بنابراین، با وجود این همه مزایای موجود برای درو کردن، بهانه شما برای راه نرفتن امروز چیست؟ برای بهره‌مندی از مزایای سلامتی پیاده‌روی، ثبات قدم کلیدی است. حداقل ۱۵۰ دقیقه پیاده روی با شدت متوسط در هفته را هدف قرار دهید که در چند روز پخش شود. این را می‌توان از طریق پیاده‌روی سریع، که ضربان قلب شما را بالا می‌برد، اما همچنان اجازه مکالمه را می‌دهد، به دست می‌آید. به فرم راه رفتن خود توجه کنید. حالت عمودی خود را حفظ کنید، عضلات مرکزی بدن خود را درگیر کنید و بازوهای خود را به طور طبیعی بچرخانید. پوشیدن کفش های راحت و حمایت کننده برای جلوگیری از ناراحتی یا آسیب بسیار مهم است.

اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کرد

خم شدن یا نگاه کردن به پایین در حین راه رفتن می تواند به گردن و پشت شما فشار وارد کند. حالت عمودی خود را در حالی که شانه های خود را آرام کرده و سر خود را در وضعیت خنثی قرار دهید، حفظ کنید.

نادیده گرفتن تمرینات گرم کردن و کشش های خنک کننده می تواند خطر آسیب را افزایش دهد. قبل از افزایش سرعت، چند دقیقه با حرکات سبک بدن خود را گرم کنید و سپس برای بهبود انعطاف پذیری، حرکات کششی انجام دهید.

در حالی که ثبات ضروری است، تمرین بیش از حد می تواند منجر به خستگی و آسیب شود. به تدریج شدت و مدت پیاده روی خود را افزایش دهید تا از فشار بیش از حد بدن خودداری کنید.

درد مداوم در حین یا بعد از راه رفتن را نباید نادیده گرفت. بسیار مهم است که به بدن خود گوش دهید. اگر احساس ناراحتی کردید که ادامه دارد، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

مزایای پیاده روی با ثبات به حداکثر می رسد. از روتین های پراکنده خودداری کنید و برای فعالیت بدنی منظم و پایدار تلاش کنید.

کد خبر 485940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =