چراغ سبز بورس در آغاز هفته

بازار سرمایه برعکس آخرین روز هفته گذشته، بازدهی خوبی را از خود به جا گذاشت و شاخص هم‌وزن نیز یک رشد قابل توجهی را به ثبت رساند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی، با رشد ۵ هزار و ۳۰۰ واحدی گذراند و به ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۳۵۷ واحد رشد کرد. همچنین ارزش ۳۹۴ هزار معامله ۷۷ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۱۱۰ واحد نسبت آخرین روز هفته قبل رشد را به ثبت رساند و به سطح ۲۶ هزار و ۴۷۹ واحد رسید. ارزش ۲۴۹ هزار معامله ۱۳۱ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

در بازار امروز، ۳۰۶ نماد بازدهی مثبت و ۲۰۷ نماد از میان ۶۸۱ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۴۵ درصد نمادها سبز رنگ و ۳۰ درصد بازار به رنگ قرمز درآمده بودند.

بیشترین‌ها

حفارس، ثشاهد، وسدید و ثپردیس بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

حفارس، دی، شستاو خودرو بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

حقیقی‌ها در نمادهای نیان، وکبهمن، تکاردان و پرسپولیس بیشترین قدرت را داشتند.

فولاد، همراه، وبصادر و وکغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای حفارس، ثشاهد، خزامیا و های‌وب بیشترین تراکنش را داشتند.

خاور، هرمز و ثپردیس بیشترین تاثیر مثبت و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین نطرین، فصبا، کرمان و زماهان جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار فرابورس محسوب شدند.

در نمادهای کفرا، وصندوق، کپرور و دتوزیع فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع برتر امروز

در آخرین روز معاملاتی گروه‌های حمل‌ونقل بار زمینی با ۳.۴۵ درصد، صنعت مواد معدنی با ۲.۶۹ درصد، لاستیک و پلاستیک ۲.۶۲ درصد و مخابرات با ۲.۰۶ درصد بیشترین بازدهی را در میان صنایع به ثبت رساندند.

همچنین صنایع سرمایه‌گذاری، فعالیت‌های آهن و فولاد، مخابرات و بانک‌ها و موسسات اعتباری چهار صنعت تاثیرگذار بر شاخص برآورد شدند.

صندوق‌های سهامی برتر

در آخرین روز هفته، صندوق‌های سهامی دارایکم با ۲.۷ درصد، هم‌وزن با ۱.۹۷ درصد، پیروز با ۱.۷۲ درصد و جهش با ۱.۴۱ درصد سوددهی، بیشترین بازدهی را در میان صندوق‌های سهامی را داشتند.

همچنین صندوق‌های درآمد ثابت بازده، سخند، امین یکم و فیروزا رکورددار بازدهی در آخرین روز معاملاتی هفته شدند.

کد خبر 486182

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پایان یک هفته کم رمق برای تالارشیشه ای

    پایان یک هفته کم رمق برای تالارشیشه ای

    شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بازار سرمایه نسبت به دیروز کاهش داشت و با افت حدود ۷۰۰۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و ۲۳ هزار واحد ایستاد.

  • تالار شیشه ای مات شد

    تالار شیشه ای مات شد

    روند منفی که شاخص‌های بورسی در پیش گرفته‌اند با کاهش ارزش معاملات در این بازار چشم‌اندازی مبهم از آینده دادوستدهای تالارشیشه‌ای ترسیم می‌کند.

  • افزایش ناگهانی قیمت خودرو /جدول

    افزایش ناگهانی قیمت خودرو /جدول

    بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۰ دی ماه. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =