پوریان: صبر کنید؛ گوشت ارزان می‌شود

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: قیمت منطقی هر کیلو گوشت گرم ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است که با حجم واردات گوشت و دام پیش بینی می‌شود که به نرخ منطقی برسیم.

به گزارش صدای بورس،منصور پوریان گفت: هم اکنون واردات گوشت منجمد گوسفند و گوساله در حال انجام است.

به گفته او، طبق آمارهای اعلامی ۳۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۰۰ هزار راس گوساله وارد کشور می‌شود که این موضوع تاثیرات خود را در بحث قیمت در روزهای آتی در بازار می‌گذارد.

پوریان با بیان اینکه کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم، گفت: قیمت منطقی هر کیلو گوشت گرم ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است که با حجم واردات گوشت و دام پیش بینی می‌شود که به نرخ منطقی برسیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار منطقی نیست و عده‌ای سودجو در بازار این محصول اخلال ایجاد می‌کنند.

او افزود: طبق آمارها جمعیت دامی سبک کشور ۶۲ میلیون راس است که با زایش‌های جدید در انتهای پاییز به ۶۵ میلیون راس خواهد رسید.

پوریان گفت: هر ساله در دی ماه شاهد موج سازی‌های قیمتی توسط برخی افراد سودجو هستیم که این مهم پیش از این به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بود که در ماه‌های پایانی سال موج سازی قیمتی افزایش می‌یابد تا با مدیریت بازار این محصول کنترل شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 487288

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اینکه بگوییم صنعت ارز ندارد، واقعاً خجالت آور است

    اینکه بگوییم صنعت ارز ندارد، واقعاً خجالت آور است

    رئیس کمیسیون صنایع مجلس ضمن تاکید بر اینکه دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند، عنوان کرد: بارها به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم که این بخش باید در تامین ارز به نفت و گاز طعنه بزند؛ اینکه بگوییم صنعت ارز ندارد، واقعاً خجالت آور است.

  • قیمت مرغ کاهش یافت

    قیمت مرغ کاهش یافت

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از تامین و عرضه مناسب نهاده های طیور در سامانه بازارگاه خبر داد و گفت: روند قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ کاهشی شده است.

  • فقط ۱۰ درصد از مالیات دریافتی در سال از اصناف و مشاغل است

    فقط ۱۰ درصد از مالیات دریافتی در سال از اصناف و مشاغل است

    رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات بیش از ۵۰ درصد اصناف و مشاغل صفر مطلق است، گفت: ۸۰ تا ۹۰درصد مالیاتی که در کل سال وصول می‌کنیم از شرکت‌های بزرگ است.

  • جهش بی‌حساب و کتاب قیمت گوشت در بازار

    جهش بی‌حساب و کتاب قیمت گوشت در بازار

    با توجه به اطلاعات ارائه شده، گوشت قرمز در روزهای ابتدایی ماه دی با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده است. هنوز دلیل دقیق این افزایش قیمت مشخص نیست و محاسبات مسئولان مربوطه درباره میزان تولید با یکدیگر همخوانی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =