برای ۵۶ خودروی انباشت شده در انبار گمرک مزایده برگزار می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برای ۵۶ خودروی انباشت شده در انبار متروکه گمرک که از خودروهای باکیفیت هستند تا پایان ماه جاری (بهمن ۱۴۰۲) مزایده ویژه برگزار می‌شود تا دیگر این خودروها در سوله اموال تملیکی نباشد.

به گزارش صدای بورس، مهدی اسلام پناه در بازدید از انبار متروکه گمرک تهران درباره ۵۶ خودروی رسوبی در این گمرک گفت: ۵۶ خودروی وارداتی از نشان‌های تجاری معتبر و با قیمت‌های میلیاردی در انبار متروکه‌ای در گمرک تهران به حال خود رها شده است در صورتی که سرمایه این کشور است و باید هرچه زودتر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی آنها را به مزایده بگذارد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد برای تاییدیه استاندارد این خودروها چک سفید امضا می‌دهد که مشکلی از لحاظ استانداردی ندارند و جزء خودروهایی نیستند که متوقف شوند و هر چقدر توقف آنها در انبار متروکه گمرک به طول انجامد به آنها آسیب جدی وارد می‌شود و هرچه زودتر باید در چرخه اقتصاد قرار بگیرد.

در ادامه بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از خودروهای دپو شده در انبار متروکه شماره ۱۵ گمرک تهران، آقای اسلام پناه در تماس تلفنی با آقای عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعیین تکلیف این خودروها گفتگو کرد.

برای این ۵۶ خودروی انباشت شده در انبار متروکه گمرک که از خودروهای باکیفیت هستند تا پایان ماه جاری (بهمن ۱۴۰۲) مزایده ویژه برگزار می‌شود تا دیگر این خودروها در سوله اموال تملیکی نباشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که خودروها از نوع باکیفیت اروپایی هستند رسوب بیشتر آنها در گمرک آسیب جدی به آنها می‌رساند که در مراحل بعدی هزینه‌های زیاد را به همراه خواهد داشت.

اسلام پناه گفت: با توجه به ارزش قیمتی، این خودروها می‌توانند منابع و سرمایه خوبی برای کشور باشد که به چرخه اقتصاد کمک کند همچنین آقای اجتهادی قول داد که تا پایان بهمن در مزایده فوق العاده تکلیف این خودروها را روشن کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 488704

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قرار نیست فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر کند

    قرار نیست فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر کند

    در حالی‌که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر تعیین قیمت خودرو بر اساس یک فرمول جدید از ابتدای سال ۱۴۰۳، مطرح است، سخنگوی شورای رقابت ضمن تکذیب تغییر این فرمول قیمت‌گذاری، تاکید کرد که اساسا فرمول جدیدی در کار نخواهد بود و همچنان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ در حال اعمال است و خودروساز موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا است.

  • مزایده خودرو، لوازم خانگی و لوازم صوتی از فردا آغاز می شود

    مزایده خودرو، لوازم خانگی و لوازم صوتی از فردا آغاز می شود

    مزایده سراسری شماره ۲۷۶ سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با عرضه انواع خودرو وارداتی و مستعمل، لوازم خانگی، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم صوتی و تصویری و سرمایش و گرما از فردا آغاز می‌شود.

  • زمان پاسخگویی سازمان  استاندارد  به استعلامات گمرکی کاهش یافت

    زمان پاسخگویی سازمان استاندارد به استعلامات گمرکی کاهش یافت

    - سازمان استاندارد اعلام کرد: با اصلاح دستورالعمل‌ها و رویه‌ها و نیز بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در قالب سامانه‌ها، کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات محقق شده و زمان پاسخگوییِ این سازمان به استعلامات گمرکی از ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

  • قوانین هم بساط حواله فروشی خودروها را جمع نکرد!

    قوانین هم بساط حواله فروشی خودروها را جمع نکرد!

    در حالیکه خرید و فروش حواله خودروها، طبق تاکید صریح مسئولان ممنوع است؛ اما همچنان بازار خرید و فروش حواله‌ها بسیار داغ و رایج بوده؛ غافل از اینکه در این بین تعداد زیادی از خریداران متضرر شده و به‌ سبب غیرقانونی بودن فعل صورت گرفته، دست‌شان هم به جایی بند نیست.

  • صادرات ۳۰ میلیارد دلاری نفت

    صادرات ۳۰ میلیارد دلاری نفت

    در ۱۰ ماهه امسال ۲۹.۹ میلیارد دلار صادرات نفت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را از نظر ارزش به ثبت رسانده است.

  • کیفی‌سازی سوخت در ٩ پالایشگاه

    کیفی‌سازی سوخت در ٩ پالایشگاه

    رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ٩ پالایشگاه در حوزه کیفی‌سازی سوخت گام‌های مطلوبی برداشته‌اند.

  • دستورالعمل نحوه قطعی‌سازی مالیات و عوارض ارزش افزوده

    دستورالعمل نحوه قطعی‌سازی مالیات و عوارض ارزش افزوده

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای، دستورالعمل نحوه قطعی سازی و تعدیل مالیات و عوارض ارزش افزوده حائزین شرایط در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

  • ۲۱۳ خودروی سواری و سنگین در مزایده اموال تملیکی عرضه شد

    ۲۱۳ خودروی سواری و سنگین در مزایده اموال تملیکی عرضه شد

    معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: انواع وسایل نقلیه شامل ۸۹ دستگاه خودروی سنگین و ماشین‌آلات راهسازی و ۱۲۴ دستگاه خودروی سواری در مزایده سراسری شماره ۲۷۶ سازمان اموال تملیکی به فروش می‌رود.

  • اعلام قیمت جدید کوییک S‌ استاندارد ۸۵گانه

    اعلام قیمت جدید کوییک S‌ استاندارد ۸۵گانه

    شرکت سایپا با ارسال دعوت‌نامه برای متقاضیان خرید کوییک S‌ استاندارد ۸۵گانه، افزایش قیمت شش میلیونی این خودرو را اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =