«کاما» ۵۰ درصد افزایش سرمایه داد

با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت باما، سرمایه «کاما» از ۲۰هزار میلیاردریال به ۳۰هزار میلیارد ریال(۵۰درصد) افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت باما، با حضور بیش از ۵۰ درصد از سهام‌داران برگزار شد.

براساس این گزارش با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت باما، سرمایه «کاما» از ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۳۰ هزار میلیارد ریال معادل ۵۰درصد افزایش یافت.این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و در راستای اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی و استفاده از معافیت مالیاتی صورت گرفت.

رضا طاهرخانی رییس هیات مدیره شرکت باما در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت با بیان اینکه در راستای معافیت مالیاتی، افزایش سرمایه باید تا پایان سال ثبت شود، گفت: با افزایش سرمایه، شرکت نیازی به استفاده از تسهیلات بانکی ندارد.

وی درباره آخرین وضعیت شرکت جلگه های آسمانی با اشاره به اینکه ۳۷۷ میلیون تن گواهی کشف جدید گرفته شده است، گفت: تابستان سال آینده تولید در شرکت جلگه‌های آسمانی شروع‌ می‌شود . فرآیندهای اولیه در دست بررسی است تا به تولید محصول برسیم و بتوانیم کنستانتره مس تولید و صادر کنیم.

طاهرخانی افزود: بسیار تابع قیمت جهانی هستیم؛ ریزش‌های اخیر قیمت‌های جهانی، باعث کاهش درآمد و سود شرکت شده است.

در ادامه مجمع فرهنگ حسینی ناظرمجمع در رابطه با بورسی شدن شرکت جلگه‌های آسمانی ،گفت: یا توجه به اینکه شرکت جلگه‌های آسمانی پروژه است قابلیت پذیرش در بورس و فرابورس را ندارد. دو موضوع را بررسی کردیم یا از طریق پذیرش صندوق پروژه و یا شرکت سهامی عام پروژه پذیرش این شرکت را انجام دهیم و با توجه به اینکه ارزشگذاری پروانه های شرکت موضوع اصلی است، ترجیح این بود که از این سمت ورود نکنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد داده شده است از طریق یک هلدینگ سرمایه گذاری داخل شرکت باما و انتقال سهام های این شرکت و سایر سهام خرد غیر مدیریتی که در اختیار دارد، به آن شرکت و پذیرش و یا بازگشایی آن در بازار های فرابورس یا بورس بتواند ارزش ذاتی شرکت و یا نقدشوندگی آن را در دارایی های شرکت انجام دهد.

حسینی افزود: در خصوص کانی کربن پذیرش انجام و شرکت دو ماه پیش به سهامی عام تبدیل شده، مدارک و تعهداتی که هیات پذیرش خواسته را به فرابورس ارائه می دهیم تا تکمیل شدن مدارک را تایید کند، اگر تا هفته های پیش رو ثبت نزد سازمان انجام شود، نماد درج خواهد شد.ارزشگذاری این شرکت نیز به صورت موازی در حال انجام است، امیدواریم عرضه شرکت نیز به زودی پس از انجام این مراحل انجام شود.اما به نظر می رسد امسال به پذیرش در بورس نمی رسد.

وی تصریح کرد: در حال اصلاح ساختار در تولید و زیرساخت‌ها هستیم. فرآیندها به صورت کلی در حال اصلاح هستند. نیازمند بازده زمانی برای رسیدن به ثبات هستیم.

ناظر مجمع «باما» در رابطه با اینکه چرا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی «کاما» انجام نشد گفت:در ابتدا در معادن متوجه شدیم تجدید ارزیابی قابل انجام نیست و براساس استانداردهای حسابداری در کمیته حسابرسی سازمان بورس صحبت هایی انجام شد که موافقت اولیه صورت گرفت. اما با پیگیری‌ها صورت گرفته متوجه شدیم که اعتبار پروانه ها به پایان رسیده است. بنابراین با تجدید ارزیابی ماده معدنی یک ساله ارزشی وجود ندارد و تصمیم بر این شد که فعلا افزایش سرمایه ای از محل تجدید ارزیابی انجام داده نشود.

کد خبر 490917

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =