مصرف بنزین در ۳۰ سال گذشته ۲۶۵ درصد رشد داشته است

یک کارشناس خودرو به بیان توضیحاتی درباره میزان بالا بودن مصرف بنزین در کشور ما و تاثیر این مصرف بالا در بروز ناترازی بنزین پرداخت.

به گزارش صدای بورس،امیر حسین علیزاده، کارشناس خودرو و نماینده فولکس واگن و تویوتا در ایران، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور گفت: با توجه به تحقیقاتی که اخیراً مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده در ایران به ازای هر نفر ۹۵. لیتر بنزین و حدود ۸۸. لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که مصرف روزانه بنزین و گازوئیل در ایران تقریباً ۲ برابر متوسط جهانی است.

علیزاده در ادامه به تحقیقات انجام شده در خصوص میزان مصرف بنزین در کشور اشاره‌ای کرد و توضیح داد: بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف بنزین در ۳۰ سال گذشته در ایران حدود ۲۶۵ درصد رشد داشته و این در حالی است که در ۳۰ سال گذشته در کشورهایی چون ترکیه، آلمان و فرانسه رشد منفی در مصرف بنزین را تجربه کرده اند که این آمار خود گویای میزان مصرف بالا و بی رویه در کشور ما می‌باشد.
این کارشناس خودرو ادامه داد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل، وضعیت جاده‌ها و خیلی عوامل دیگر می‌تواند در این میزان مصرف بالای بنزین تأثیر گذار باشد.
نماینده فولکس واگن و تویوتا در ایران توضیح داد: امروزه در دنیای خودروسازی گام‌های مؤثری در مورد جایگزینی سوخت‌های فسیلی با سوخت‌های پاک انجام می‌گیرد مانند خودروهای برقی که در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا در حال استفاده است.
علیزاده در ادامه توضیح داد: در این خودروها بحث جایگاه‌های شارژ جزو دغدغه دولت‌ها بوده است، البته بعضاً هم این موتورهای برقی طوری طراحی می‌شوند که با برق شهری قابلیت شارژ دارند هزینه نگهداری این خودروها برای صاحبان آنها به نسبت سوخت‌های فسیلی به مراتب کمتر است.
این کارشناس خودرو با بیان اینکه نوع دیگر خودروهای سبز خودروهای با سوخت هیدروژن است افزود: مصرف هیدروژن در این خودروها به دو صورت می‌باشد در نوع اول هیدروژن به صورت مستقیم در موتور احتراق داخلی به عنوان یک سوخت کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نوع دوم سوخت هیدروژن در یک پیل سوختی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود و موتورهای الکتریکی از آن تغذیه می‌کنند.
نماینده فولکس واگن بیان کرد: در دنیای خودروسازی با توجه به وضعیت سوخت و آلاینده‌های محیطی چاره‌ای جز اندیشیدن و کاربردی کردن سوخت‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی وجود ندارد و این دغدغه هم گریبانگیر دولت‌ها و هم خودروسازان است در ایران هم این مساله کلید خورده و خودروسازان این مسئله را جزو اولویت‌های خودشان قرار دادند.

منبع:مهر

کد خبر 491502

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ابهام در واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی

    ابهام در واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی

    با وجود آنکه یک سال و نیم از مهلت رئیس جمهور برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی می گذرد هنوز خبرقطعی در مورد واگذاری سهام این شرکت ها وجود ندارد،در چنین شرایطی حتی شایعات در مورد فروش سهام این دو شرکت به کمپانی های چینی داغ شد، موضوعی که از سوی وزارت اقتصاد رد شده است.

  • سهم تقریبا صفر ایران از بازار برق منطقه؛ فقط ۰.۲ درصد

    سهم تقریبا صفر ایران از بازار برق منطقه؛ فقط ۰.۲ درصد

    روز گذشته ۱۹ اسفند یک نهاد پژوهشی گزارش داد، کمبود برق کشورهای اطراف ایران یک بازار ۱۸.۶ میلیارد دلاری را فراهم کرده که ایران تنها ۰.۲ درصد در آن سهم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =