هشدار سازمان هواشناسی به مسافران

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی تا جمعه در ۱۹ استان به مردم توصیه کرد از سفرهای بین‌شهری و اتراق در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش صدای بورس، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در ارتفاعات واقع در نوار شمالی کشور در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود، در نوار شرقی وزش باد ادامه دارد و در سایر مناطق کشور جو پایداری مستقر است.

فردا سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های شرقی زاگرس در غرب کشور،‌ قم و شمال اصفهان ابرناکی، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده و در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، دامنه‌های شمالی البرز در مازندران و شرق گیلان نیز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان به‌ویژه ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه ۱۸ خرداد به‌تدریج ابرناکی و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کشور کاهش می‌یابد و در شرق زنجان، همدان مرکزی، برخی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

منبع: تسنیم

کد خبر 496635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =