هشدار! ۱۳ استان در خطر سیلاب و تگرگ

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد برای ۱۳ استان طی امروز سه‌شنبه از احتمال وقوع آبگرفتگی، سیلاب، تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های مرکزی قم، شمال اصفهان، زنجان، قزوین، شمال استان‌های تهران و البرز، دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های مازندران و شرق گیلان، برخی مناطق شمال شرق و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

فردا چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در مناطقی از همدان و شرق کردستان رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه با گسترش بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی، شرقی و زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق گیلان، غرب مازندران، بخش‌هایی از شمال شرق و همچنین نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده ریزش تگرگ در برخی مناطق مستعد، وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با سامانه بارشی دور از انتظار نیست.

امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

همچنین طی سه روز آینده در شمال شرق و نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل ،شرق، نواحی مرکزی ایران و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق بارش روی می‌دهد. شنبه هفته آینده بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

منبع: سازمان هواشناسی

کد خبر 496681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =