تابستان امسال قیمت مسکن به کجا می‌رسد؟

کارشناس بازار مسکن  درباره تعیین سقف برای اجاره بها و تاثیرات این تصمیم بر بازار اجاره گفت: دولت به خوبی نسبت به این مسئله واقف است که یکی از راه های کنترل بازار مسکن، توجه ویژه به بازار اجاره محسوب می شود.

به گزارش صدای بورس، امیر پیلتن، کارشناس بازار مسکن در دو، سه ماه گذشته و به سبب اتفاقات گوناگون، نرخ اجاره‌ها دستخوش تغییرات قابل توجهی شد که این موضوع در مناطق ضعیف به شکل ملموس‌تری رخ داد. مطابق آخرین آمار و مشاهدات، قیمت اجاره بها در حاشیه شهر تهران رشد چشمگیری داشته است. از این رو، دولت وارد عمل شده است و با اعمال برخی سیاست گذاری ها نظیر تعیین سقف برای اجاره بها، قصد بهبود شرایط را دارد.

او تصریح کرد: حقیقت ماجرا این است که سیاست گذاری ها برای همگان به صورت یکسان اعمال نمی شود و برخی مجموعه های وابسته به دولت، به شکل کاملا محسوسی از قانون فراری هستند؛ بنابراین نفس سیاست گذاری ها و اعمال نفوذ دولت در این حوزه ایرادی ندارد، منتها نباید هیچ گونه تبعیضی در این خصوص صورت گیرد. این رفتارهای دولت منجر به نوعی سردرگمی می شود و برخی نهادها از گونه‌ای معافیت های غیرمجاز بهره مند می شوند.

پیلتن در رابطه با قیمت مسکن در فصل تابستان و احتمال رشد بهای خانه در ماه های آتی مطرح کرد: بازار مسکن ایران، به طور کلی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد که عرضه و تقاضا، نرخ دلار و سایر عوامل مرتبط از جمله آن‌ها هستند. علاوه بر این، برخی رویدادها و اتفاقات خاص نیز توانایی تغییر و شکل‌دهی به این بازار را دارند.

این کارشناس بازار مسکن در پایان اضافه کرد: پیش بینی اولیه من در سال گذشته برای بازار مسکن امسال، رکود همراه با تورم بود. در یک نگاه کلی، مسکن به ۲ بخش مصرفی و سرمایه ای تقسیم می شود که بدون تردید در بخش سرمایه ای، ما کاهش حجم معاملات و تقاضا را خواهیم داشت، اما از لحاظ مصرفی در بسیاری از مناطق تهران، کاهش محسوسی را تجربه نخواهیم کرد. از دید من، بازار تا اواخر شهریور ۱۴۰۳ همین روند سردرگم و بلاتکلیف را ادامه می دهد و عرضه و تقاضای خاصی را نخواهیم داشت.

منبع: گسترش نیوز

کد خبر 496883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =