۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
فصبا را بخریم یا خیر؟

گزارش تحلیل بنیادی از فروش و سود آوری فصبا را در این مطلب می خوانید.

به گزارش صدای بورس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس برآورد فروش دوره مالی ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۲۰۹۵۹۳۵۱۹ میلیون ریال اعلام کرد.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد فصبا در بورس فعالیت دارد. شرکت پیش بینی فروش را برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۱۶۶۵۰۵۹۸۹ میلیون ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۱۴۲۴۶۶۷۸۷ میلیون ریال پیش بینی کرد.

فروش شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۹۱۵۳۲۷۷۰ میلیون ریال محقق شد.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس در زمینه تولید بریکت گرم با ظرفیت ۱،۵۰۰،۰۰۰ تن در سال فعال است. این شرکت در نظر دارد تا سال ۱۴۰۵ واحد دوم تولید بریکت گرم با ظرفیت ۱،۷۶۰،۰۰۰ تن را راه اندازی نماید با توجه به شرایط مناسب تولید شرکت و ترخهای مناسب بریکت انتظار میرود در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۳ شرکت به ازای هر سهم سودی در حدود ۸۱۱ ریال بسازد ،همچنین در سال مالی بعد نیز سود شرکت به ازای هر سهم در حدود ۸۳۱ ریال خواهد شد. البته باید این نکته را در نظر داشت که شرکت در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسیده است و با توجه به این که محل کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد، از زمان بهره برداری به مدت ۷ سال معاف از مالیات است. در صورت عدم تمدید این معافیت در سال مالی منتهی به ۱۴۰۴/۰۹/۰۳ شرکت ملزم به پرداخت مالیات خواهد بود که میزان سودآوری شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فصبا را بخریم یا خیر؟

فصبا را بخریم یا خیر؟

منبع: سرمایه گذاری سامان ایرانیان

کد خبر 497065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =