صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقای سطح آموزش مهارتی کارگران و راه‌اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای را از جمله برنامه‌های مهم در سال‌جاری عنوان کرد.

به گزارش صدای بورس،مهرداد عظیمی از صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی به عنوان یکی از برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ نام برد.

وی گفت: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی در اختیار دارد و بخشی از ظرفیت آموزش را در کنار صنایع کشور ایجاد کرده تا از این طریق جریان آموزش را به خط تولید نزدیک کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی یکی دیگر از برنامه هایی است که به عنوان ماموریت سازمان در سال جاری با جدیت دنبال خواهیم کرد.

عظیمی از ارائه بیش از ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر دوره آموزش در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در دو بخش دولتی و غیردولتی ارائه شده که نسبت به مدت مشابه قبل از رشد ۳۲ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایسنا،وی همچنین به افزایش تعداد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد در دولت سیزدهم ۱۱۹۴ درصد رشد داشته و طی این مدت رشد ۴۲ درصدی در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای و رشد بیش از ۹۰ درصدی در تعداد بنگاه‌های پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی را شاهد بودیم.

کد خبر 497327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =