عقب‌نشینی بزرگان در بازار کریپتو

در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) بازار کریپتوکارنسی شاهد افت قیمت بیشتر رمزارزها بود.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، با افت محدود نسبت به هفته قبل به عدد ۵۲ رسیده است.

در معاملات این هفته بازار کریپتوکارنسی تعداد رمزارزهای منفی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش نشان می‌دهد اما نکته جالب اینکه بیشترین میزان تقریباً معادل بیشترین میزان رشد بوده است.

بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد افت قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۸۸ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۳۱ خرداد، این ۸۸ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا بیش از ۳۱ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارزChiliz بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۹۹ قرار دارد، ۳۱.۷ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۸ دلاری بیش از ۷۱۴ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته ۳۰ درصد افت و در یک سال گذشته ۱۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان نیز روند قیمت نزولی را تجربه کردند. بیت‌کوین نیز به همراه بزرگان بازار بیش از ۳ درصد افت کرد و به رقم ۶۵ هزار و ۱۷۹ دلار رسید. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه نزدیک به ۲ درصد افت را ثبت کرد اما در بازه یک‌ساله رشد ۱۴۵ درصدی را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین بیش از یک هزار و ۲۸۰ میلیارد دلار است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارزStarknet دومین بازنده بزرگ بود و بیش از ۳۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۹۳۷ میلیون دلاری، معادل ۰.۷۲ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه حدود ۳۲ درصد افت داشته است. همچنین قیمت رمزارز Floki بیش از ۲۷ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز ۱.۶۵ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۰.۰۰۰۱ دلار است. همچنین رمزارزOrdi با بیش از ۲۶ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم بازندگان هفته جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۸۰۳ میلیون دلار و قیمت آن هم ۳۸.۲۴ دلار است.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Ethereum Name Service با بیش از ۳۲ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۸۷ بیش از ۸۲۳ میلیون دلار و قیمت آن ۲۶.۱۴ دلار است. پس از آن Lido DAO بیش از ۲۴ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۴۴ بیش از ۲ میلیارد دلار و قیمت آن ۲.۳۵ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارز Pendle نیز بیش از ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد. رمزارز Uniswap هم با ۷ درصد رشد در رتبه چهارم قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با رشد روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه نیز نزدیک به ۸۸ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۸۱ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم همچنان در حال افزایش نشان است.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

عقب‌نشینی بزرگان در بازار کریپتو

کد خبر 497788

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =