اعلام زمان اتصال بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان  

آزمایش‌های اتصال بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان در حال انجام است و تا ۱۵ تیر ماه هم عملیاتی می‌شود.

به گزارش صدای بورس، طبق گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس، احتکار مسکن باعث سرمایه‌ای شدن خانه‌ها و رشد قیمت اجاره شده است؛ بر همین اساس هم مجلس شورای اسلامی جهت شناسایی خانه‌های خالی مصوب کرد مردم اطلاعات خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا این سامانه مرجع اطلاعاتی سکونت افراد شود. سرانجام سامانه املاک و اسکان از فروردین سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد؛ اگرچه راه‌اندازی این سامانه پیش از این به وزارت راه و شهرسازی تکلیف شده بود.

در نهایت دولت هم حمایت خود از این موضوع را اعلام کرد و در همین راستا تیر ۱۴۰۱ معاون اول وقت رئیس جمهور، مخبر در نامه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که ارائه خدمات به افراد بدون کد یکتا سامانه املاک و اسکان ممنوع است.

اعلام زمان اتصال بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان  

۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد

حالا در تازه‌ترین پیگیری‌ها برای آخرین جزئیات از اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: براساس آخرین گزارش‌ها ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد؛ اما در مرحله اول در صورت ثبت نام نکردن افراد در سامانه املاک و اسکان جلوی انجام عملیات‌های بانکی و صدور دسته چک گرفته نخواهد شد و فقط هشدار داده می‌شود و پس از مدت کوتاهی جلوی صدور دسته چک جدید برای کسانی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده اند گرفته خواهد شد.

اما اهمیت اتصال دستگاه‌ها به سامانه املاک و اسناد برای کمک به شناسایی خانه‌های خالی چه میزان است؟ در همین راستا هم اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده بود: شناسایی خانه‌های خالی از طریق ثبت نام در سامانه املاک و اسکان، نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد و باعث می‌شود که بخش عمده‌ای از مشکلات در حوزه مسکن به ویژه بازار اجاره کنترل شود. دولت باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری و دنبال کند تا از این طریق بتوانیم سوداگران و دلالان را حذف کنیم و از سوی دیگر عرضه این واحدها به بازار مسکن، می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مسکن را در کشور برطرف کند.

حالا باید منتظر ماند که آیا سرانجام در ۱۵ تیرماه سامانه‌های بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد؟ اتصالی که می‌تواند گامی موثر در جهت اجرای مطلوب یک بند قانونی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 498370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =