حفظ سودآوری الماس کوروش

شرکت سبدگردان کوروش در حال حاضر، در کنار ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی، مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس،شرکت سبدگردان کوروش از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی گلرنگ، فعالیت خود را از اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر، در کنار ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی، مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق‌ سرمایه‌گذاری الماس کوروش
نخستین صندوق این شرکت با هدف کاهش ریسک سبد سرمایه‌گذاری مشتریان، با نام الماس کوروش، از مهرماه ۱۳۹۹ در گروه صندوق‌های بادرآمد ثابت فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق با رشدی ۴ درصدی در یک‌سال گذشته به مرز ۳۷۰۰ میلیارد ریال نزدیک شده است. بیشتر دارایی‌های صندوق با سهم ۶۶ و ۳۱ درصدی به ترتیب به اوراق بدهی و سپرده‌گذاری در بانک اختصاص یافته است. الماس کوروش با کسب بازدهی موثر ۲۹ درصد سالانه در یک‌سال اخیر، عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با سپرده بانکی و سایر صندوق‌های مشابه داشته است. ویژگی مهم این صندوق حفظ سودآوری ۱/۲۹ درصد موثر سالانه به مدت ۱۳ ماه متوالی است که سرمایه‌گذاری در این صندوق را به یک گزینه امن در شرایط مختلف بازار تبدیل کرده است.

صندوق‌ اختصاصی بازارگردانی توازن کوروش
صندوق اختصاصی بازارگردانی توازن کوروش با خالص ارزش دارایی‌های بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال، بر روی بازارگردانی گروه‌های «خرده فروشی باستثنای وسایل نقلیه موتوری»، «محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر» و «محصولات شیمیایی» تمرکز دارد و از ابتدای تأسیس تاکنون، بازدهی ۵۰ درصدی داشته است. بازارگردانی نمادهای افق، غکورش، تپسی و پاکشو بر عهده این صندوق است.

صندوق سرمایه‌گذاری زرین کوروش
سومین صندوق سبدگردان کوروش در بهمن‌ماه ۱۳۹۹، با نام زرین کوروش و نماد «زرین» در گروه صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس آغاز به کار کرد. عمده دارایی این صندوق به بازار سهام و به خصوص گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» اختصاص یافته است. گرچه بازدهی سالانه این صندوق متأثر از شرایط بازار سهام و همسو با سایر صندوق‌های سهامی منفی بوده اما در بازه بلندمدت، طی حدود سه سال فعالیت بازدهی ۶۱ درصدی داشته است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت این سبدگردان را مشاهده می‌کنید.

حفظ سودآوری الماس کوروش

شماره ۵۴۷ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 498646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =