صعود شارپی بورس/ رشد ۸۸ هزار واحدی شاخص کل

تحلیلگر و فعال اقتصادی آنچه امروز در تالار شیشه‌ای گذشت را تشریح کرد و از دلایل صعودی شارپی بازار را انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید دانست.

مهدی دولت در گفت و گو با «صدای بورس» در خصوص وضعیت امروز بازار سرمایه،گفت: امروز شاخص کل بورس با رشد ۸۸ هزار واحدی به عدد ۲ میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید همچنین شاخص هم وزن نیز با ۲۳ هزار واحد رشد عدد ۶۹۸ هزار واحد را تاچ کرد.

وی ادامه داد: ارزش معاملات سهام ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و حجم کل معاملات۲/۸ میلیارد برگه سهم ، ارزش مجموع معاملات به ۸ همت رسید.

تحلیلگر و فعال اقتصادی افزود:بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل توسط نماد های فملی ، فولاد ، فارس ، شپنا ، تاپیکو ، شستا و نماد وبملت بوده است

وی اظهار داشت :امروز بازارسرمایه ای سراسر سبز ، چشم نواز و دلچسب را دیدیم که تاثیر انتخاب مسعود پزشکیان برای ریاست جمهوری بود.همچنین فعالان بورس بسیار خوشبین هستند چرا که با توجه به وعده هایی که این نامزد در زمان انتخابات و همچنین تیم اقتصادی خوبی که دارد ،می توانددر شرایط اقتصادی کشور تحول مطلوبی ایجاد کند و اقتصاد را از سیاست گذاری های دستوری خارج کند.

دولت تصریح کرد:با توجه به اینکه مسعود پزشکیان صحبت از تک نرخی شدن نرخ ارز داشت این اتفاقات باعث شد تا شرایط بازار سرمایه بسیار مثبت و سهامداران نسبت به بازار سهام امیدوار شوند .

کد خبر 498779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =