دلار و طلا در دولت جدید چه مسیری در پیش می‌گیرند؟

تحلیلگر و فعال بازار سرمایه ضمن اشاره به ریسک های تاثیر گذار بر قیمت دلار و طلا گفت: باید منتظر ماند و دید تیم اقتصادی دولت چهاردهم چه کسانی و با چه دیدگاهی روی کار می آیند.

محسن تقی نژاد در گفت و گو با «صدای بورس» گفت: با توجه انتخاب پزشکیان ریاست جمهور ایران و اقبال و انتظار عمومی نسبت به بحث گشایش اقتصادی از طریق روابط سیاسی و بحث قیمت‌گذاری‌های دستوری و سایر متغیر های اقتصادی ، بورس رشد خوبی را امروز تجربه کرد همچنین دلار کاهش ۲ درصدی داشت و طلای جهانی نیز در بازار آزاد ثابت ماند.

وی ادامه داد:در صندوق‌های طلا شاهد منفی‌های سنگین ۵ تا ۱۰ درصدی حتی درابتدای بازار بوده ایم که باعث شد صندوق‌های طلا حباب منفی بگیرند برای مثال حتی صندوقی‌هایی داشتیم که حباب منفی ۵یا۴ گرفته بودند اما کاهش هیجانات ابتدایی این حباب‌ها اندکی از منفی ۵ بالاتر آمده اما به حباب صفرتا پایان معاملات نرسید.

تحلیلگر و فعال بازار سرمایه افزود: با توجه به این که در کوتاه مدت اتفاقی که در بازار افتاد و اصطلاحاً سایه ای (شدو) که در کندل روزانه صندوق‌های طلا دیده شد، می‌توان دلار زیر محدوده ۵۹ هزار تومان را به عنوان محدوده حمایتی ناحیه طلا و صندوق‌های طلا قلمداد و می‌توان این ناحیه را برای ورود جذاب بررسی کرد.

تقی نژاد تصریح کرد: باید توجه داشت در آبان ماه انتخابات آمریکا را در پیش داریم و احتمال رای آوردن رقیب بایدن یعنی ترامپ بسیار بالاست، و اینکه با انتخاب ترامپ در آینده چه اتفاقی رخ دهد چندان معلوم نیست.

وی اظهارداشت: در بلند مدت نیز بحث دلار و طلا به سیاست‌های تیم اقتصادی مسعود پزشکیان بستگی دارد، اینکه چه کسی به عنوان وزیر اقتصاد، رئیس برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی روی کار بیاید و چه سیاست‌های انقباضی و انبساطی را در پیش گیرد.

تحلیلگر و فعال بازار تاکید کرد : در حال حاضر با توجه به هیجان کوتاه مدت می‌توان گفت محدوده زیر دلار ۵۹ هزار تومان برای سرمایه گذاری بر طلا و صندوق طلا می‌تواند محدوده کم ریسکی باشد اما با توجه به اینکه انتظار از تیم اقتصادی پزشکیان، انتظار مثبتی است شاید در حال حاضر خیلی نوسانات عجیبی را شاهد نباشیم اما این محدوده می‌تواند برای سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت جذاب باشد.

کد خبر 498781

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =