«شپاس» ۳۳۵ تومان سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت پاسارگاد به ازای هر سهم ، ۳۳۵ تومان سود نقدی تقسیم شد که تا پایان مردادماه به سهامداران حقیقی پرداخت خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت پاسارگادباحضور ۹۱ درصد از سهامداران برگزار شد

اکبر دادخواه در مجمع این شرکت ، گفت: در نظر داریم سال ۱۴۰۳ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن در بخش تولید و فروش را محقق کنیم. در سه ماه ابنتدایی سال جاری توانسته ایم در مسیر بودجه تخصیص یافته حرکت کنیم و امیدواریم این روند را در فصل های بعدی نیز ادامه دهیم.

مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد با بیان اینکه نحوه خرید خوراک از بورس کالا صورت می گیرد، گفت:فرآیند تأمین خوراک از پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، آبادان، اراک، اصفهان، شیراز و تبریز صورت می‌گیرد. همچنین شرکت بخشی از خوراک پروپان دی آسفالتن را از شرکت نفت ایرانول و طبق یک قرارداد فی‌مابین خریداری می‌کند.

وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانون بودجه مبنی بر جذب حداکثری وکیوم باتوم تهاتری، تنوع سیاست‌های فروش اعتباری و وصول وجوه ناشی از عملیات فروش با استفاده از ابزارهای بدون ریسک بانکی، بهره‌بندی از تسهیلات و تنزیل اعتبار اسنادی از سیستم بانکی کشور با استفاده از حداقل هزینه تأمین وجه، تولید گریدهای متنوع با مشخصات فنی مشتریان داخلی و صادراتی‌ و تأمین بهینه وکیوم باتوم از طریق پیش‌بینی و تحلیل بازار با تشکیل کارگروه تأمین خوراک بخشی از اقدامات انجام شده توسط شرکت نفت پاسارگاد است.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد تکمیل چرخه تولید دانش‌بنیان با توجه به انعقاد قراردادها با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و استفاده از معافیت‌های مالیاتی آن، را از دیگر اقدامات این شرکت اعلام کرد و اظهارداشت : حضور در منطقه اصفهان و جذب وکیوم تهاتری در بورس کالا از طریق پالایشگاه اصفهان، انتقال بالغ بر ۶۵۹هزار تن محصول نهایی با عنایت به وسعت جغرافیایی، پیگیری جدی از طریق بورس کالا جهت تنوع‌بخشی به شیوه‌های فروش صادراتی، بهره‌مندی از توسعه بازارها و تسهیل فرایند فروش از طریق شرکت‌های فرعی سروش و هرمز پاسارگاد بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در شرکت است.

به گفته دادخواه شرکت سال گذشته ۵ همت تسهیلات را از سیستم بانکی دریافت کرد. میانگین نرخ بهره تسهیلات دریافتی ۲۳درصد است.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با بیان اینکه ۱۴ درصد از سهم کل بازار را در اختیار داریم ، گفت: شرکت نفت پاسارگاد تنها شرکتی است که در ۷استان ایران پالایشگاه دارد .

وی افزود:احداث اسکله اختصاصی به همراه تاسیسات ذخیره‌سازی و بارگیری محصول در پایانه بندر امام خمینی با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی بوده که امسال روند احداث آن شروع خواهد شد.

دادخواه درخصوص پروژه تأمین تجهیزات، بهبود زنجیره لجستیک و پشتیبانی شرکت به‌صورت مرحله‌ای، گفت: ۸۰ دستگاه کشنده را طی یک قرارداد برای لجستیک قیر نهایی شده است.

مدیرعامل نفت پاسارگاد در پاسخ به سوال سهامداران در مورد مقدار قیر تهاتری شرکت گفت: موضوع قیر مربوط به تولید داخل بوده و مقدار آن ٣٢۵هزار تن از تولید در سال گذشته بوده است در نظر داریم امسال بیش از ۵۰۰هزار تن قیر تهاتری جذب کنیم.

وی در ادامه درخصوص افت درآمد شرکت، افزود: دلیل اصلی افت درآمد شرکت، اختلاف زیاد بین نرخ ارز نیما و نرخ بازار آزاد است.

در پایان این مجمع به ازای هر سهم (از ۸۰۴ میلیارد تومان)، ۳۳۵ تومان سود نقدی تقسیم شد که تا پایان مردادماه به سهامداران حقیقی پرداخت خواهد شد.

کد خبر 499087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =