روز سرنوشت ساز ستاره خلیج فارس و بورس فرارسید

بر اساس وعده مدیرعامل شرکت بورس تهران قرار است امروز پرونده پذیریش شرکت ستاره خلیج فارس در هیات پذیریش بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

به گزارش صدای بورس، محمودگودرزی در مجمع‌ عمومی سالیانه شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: امروز چهارشنبه، ۲۰ تیر، شرکت پالایش ستاره خلیج‌فارس را پذیرش می شود وی در ادامه جلسه آن روز ابراز امیدواری کرد امسال عرضه آن را انجام شود.

بنابراین گزارش ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و توانسته است ایران را از وارد کننده بنزین به صادرکننده بالقوه‌ این محصول استراتژیک تبدیل کند.

همچنین در سال رونق تولید و پس از افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تثبیت تولید ۴۱ میلیون لیتر بنزین در روز، فرآیند افزایش ظرفیت آغاز شد و توان تولید بنزین این پالایشگاه به ۴۷ میلیون لیتر در روز با استاندارد یورو ۵ افزایش یافت که سهم این پالایشگاه در تامین بنزین کشور را به حدود ۵۰ درصد می رساند. اینکه با تصویب طرح «افزایش ظرفیت و رفع موانع تولید سه فاز موجود»، شاهد افزایش ۱۲۰ هزار بشکه ای دریافت خوراک روزانه از ۳۶۰ به ۴۸۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز خواهیم بود و این مساله نقشی اساسی در تامین خوراک پتروشیمی های کشور خواهد داشت.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) ۴۹ درصد مالکیت سهام غیرمدیریتی این شرکت را در اختیار دارد.

شایان ذکر است، با پیگیری خبرنگار صدای بورس از اعضای هیئت پذیرش بورس، خبرهای تکمیلی از پذیرش یا عدم پذیرش شرکت پالایش ستاره خلیج‌فارس اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 499091

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =