۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
پکرمان چقدر سود تصویب کرد؟

پکرمان با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۳۵۷۰ ریال سود تقسیم کرد.

به گزارش صدای بورس،شرکت گروه صنعتی بارز سهم فروش از بازار داخلی و وارداتی را ۳۸درصد اعلام کرد شرکت افزایش سرمایه را در دستور کار دارد.

بر اساس بررسی خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹(اصلاحیه) شرکت گروه صنعتی بارز که با نماد پکرمان در بورس فعالیت دارد؛ سرمایه ثبت شده شرکت ۵,۰۵۳,۰۰۰ میلیون

ریال است و سود هر سهم شرکت ۵,۳۸۰ ریال است. همچنین سود نقدی هر سهم ۳,۵۷۰ ریال تصویب شد.

شایان ذکر است؛ سود انباشته پایان دوره شرکت ۸,۹۲۴,۱۷۹ میلیون ریال است.

همچنین سهم وزنی بارز از تولید داخلی، ۴۶درصد است و تولیدات جدید شرکت، صادرات محور خواهد بود.

گفتنی است شرکت؛ در بارز لرستان اقدام به سوله‌سازی کرده است و سوله‌ها در حال ساخت است و در نظر دارد ظرف یک سال و نیم آینده، ۱۵هزار تن ظرفیت بار اتوبوسی رادیال را اجرایی کند.

برای پروژه سوله‌سازی بارز لرستان تاکنون ۱۰۰ میلیارد خرج شده است. برای خرید ماشین‌آلات اقدامات اولیه را انجام و منتظر نظر صندوق است تا بتواند وام ارزی را اجرایی کند.

برای بارز کردستان ۳۰هزار تن ظرفیت تعریف شد و قرار شد در فاز اول ۱۴هزار تن اجرایی شود. تاکنون تا ۴هزار تن اجرایی شده و در نظر داریم تا پایان سال ۱۰هزار تن دیگر اضافه کند.

علاوه برآن برای اضافه کردن ۱۰هزار تن ظرفیت دیگر به بارز کردستان، برآورد شده شرکت بتواند با افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی که موافقت شده و هزار میلیارد تومان اوراقی که قرار است توسط بانک صادرات منتشر شود،

تأمین منابع را به‌طور کامل انجام دهد.

ظرفیت طرح توسعه کرمان ۴۴هزار تن است. در ۳ماهه پایانی سال گذشته پیش‌پرداخت خرید ماشین‌آلات شروع شده است. بخش قابل توجهی پرداخت و چند ماشین‌آلات وارد کارخانه شده است.

برای پروژه کرمان ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ۲۶هزار تنی که باید تا پایان امسال اضافه کند، نیاز است. تاکنون از این عدد ۳۷۰ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق تأمین شده است.

برای پروژه کرمان پیش‌بینی شده ۱۸هزار تن دیگر تا شهریورماه سال آینده ظرفیت اضافه شود که نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه است.

همچنان شرکت پیگیر افزایش نرخ است.

باید افزود؛ در حوزه تکمیل زنجیره، تأمین پروژه ریکلیم در دستور کار است. اقدامات انجام و ماشین‌آلات کاملاً مشخص شده است. بر این اساس مذاکراتی هم صورت گرفته و مبلغ کمی پرداخت شده است.

شرکت برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال بالای ۳۰درصد افزایش نرخ مواد اولیه داشته باشد.

در سال مالی مورد گزارش، بخش زیادی از مواد اولیه از با ارز آزاد تهیه شده است و از امسال ارز ترجیحی برای کلیه صنایع وزارت صمت حذف شده است.

در بودجه ظرفیت تولید امسال ۱۴۳هزار و ۵۰۰ تن دیده شده است.

در پایان مجمع شرکت گروه صنعتی بارز با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۳۵۷۰ ریال سود تقسیم کرد.

پکرمان چقدر سود تصویب کرد؟

کد خبر 499224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =