زیرمجموعه "کسرا" اولین اوراق صکوک دانش بنیان را منتشر کرد

در مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان اعلام شد: اولین اوراق صکوک نوآوری دانش‌بنیان را منتشر و مجوز انتشار این مدل اوراق برای شرکت مادر را نیز اخذ شده است.

به گزارش صدای بورس، مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان با حضور بیش از ۵۳درصد از سهامداران برگزار شد.

علیرضا مهر آبادی مدیر عامل هلدینگ دانش بنیان سرامیک های صنعتی اردکان در مجمع عمومی عادی سالیانه در خصوص افزایش سرمایه این شرکت، گفت: افزایش سرمایه در اسفندماه سال گذشته به ثبت رسید که رقم آن چیزی حدود ۵،۵۵٣،٨١٢ ریال بوده است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده از سود محل انباشته، افزایش سرمایه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات جدید را در دستور کار داریم، افزود:تلاش برای فروش نقدی یا اعتباری کوتاه‌مدت، تولیدات سفارشی و عرضه تمام کالاها در بورس کالا از برنامه های پیش روی شرکت است.

به گفته مهر آبادی امکان‌سنجی فروش سنگ‌آهن، تلاش برای فروش ارزی‌، مذاکره با صندوق ضمانت صادرات، تلاش برای دستیابی به ممنوعیت واردات، افزایش سهم فروش صادراتی و اقدام به راه‌اندازی دفاتر بین‌المللی از برنامه‌های بخش صادراتی شرکت هستند.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان سرامیک های صنعتی اردکان اظهارداشت: با بازنگری و نوع‌آوری در مصرف مواد اولیه، تأمین مواد اولیه و کاهش قیمت تمام‌شده، هزینه‌های تولید را کاهش‌ داده ایم.

وی ادامه داد: کاهش وصول دوره مطالبات، پیگیری پرونده‌های حقوقی، مولدسازی املاک و اقلام، استفاده از تسهیلات با نرخ پایین، استفاده از ظرفیت‌های اعتباری و تلاش در راستای استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی برنامه‌های شرکت برای کنترل هزینه‌های مالی هستند.

مهر آبادی در ادامه مجمع به مهمترین پروژه های دانش بیناین شرکت اشاره کرد و گفت: پروژه تولید کاتالیست ریفرمینگ، افزایش تولید محصولات دانش‌بنیان، پروژه تولید گرید جدید مولایتی، پروژه ارتقای دانسیته در محصولات دانش‌بنیان و توسعه تولید تبولار آلومینا مهم‌ترین پروژه‌های دانش‌بنیان شرکت هستند.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان سرامیک های صنعتی اردکان بزرگ‌ترین چالش صنعت آلومینا را واردات دانست و اظهارداشت: چین رتبه اول را در تولید و صادرات آلومینا دارد. کشور چین، به عنوان بزرگترین تولیدکننده، صادرکننده، مصرف کننده در بازار حاضر است.

مهر آبادی افزود: تنها رویکرد شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان و حمایت ویژه دولت و مجلس این است که توانستیم هرگونه ثبت سفارش در این حوزه را محدود کنیم. در خصوص تخصیص ارز به واردکننده اقدامات خوبی انجام شد. مسیر پیچیده‌ای بود، اما شرکت، یک شرکت بورسی است و شفافیت شرکت‌های بورسی با شرکت‌های بازرگانی بسیار متفاوت است.

مهر آبادی گفت: در سال گذشته ضمن حفظ سهم بازار جلسات زیادی با سایر گلوله سازان و رقبا داشتیم و بازار سنتی گلوله‌ها را در مسیر بورس کالا هدایت کردیم. این امر را دنبال خواهیم کرد تا کلیه محصولات را از بورس کالا در سال جاری تامین کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود رتبه اعتباری A+، اولین اوراق مرابحه بدون ضامن را منتشر کرده ایم، افزود: اولین اوراق صکوک نوآوری دانش‌بنیان را منتشر و مجوز انتشار این مدل اوراق برای شرکت مادر را نیز اخذ کرده ایم.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان سرامیک های صنعتی اردکان تاکید کرد: سند شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان به طور کامل آزاد شده است. همچنین تلاش شد تا سهام شرکت نیز آزاد شود. در حال حاضر هیچ گونه سندی از شرکت در رهن نیست. با تلاش هلدینگ، سند تک برگ شرکت دیباسرام از بانک ملت دریافت شد.همچنین مشکل حقوقی شرکت پارس اکسید در شهرک محمودآباد به صورت کامل رفع شده است.

مهر آبادی افزود: شرکت پارس آلومینا کسرا به‌صورت مشروط در فرابورس پذیرش شده است. تأمین مالی پروژه تولید تبولار آلومینا این پروژه که پیشرفت ۷۰ درصدی داشته، محل اختلاف برای عرضه این شرکت است.

درپایان مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان با تصویب صورت‌های مالی به‌ ازای هر سهم ۷۲ ریال سود نقدی تقسیم شد.

کد خبر 499510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =