«شکربن» به سهامداران چقدر سود داد؟

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کربن ایران با تصویب صورت های مالی به ازای هر سهم ۹۶۰ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کربن ایران با حضور بیش از ۵۱ درصد سهامداران برگزار شد.

حمزه کریمی مدیرعامل شرکت کربن ایران در مجمع عمومی سالانه شکربن با بیان اینکه ۲۸درصد ظرفیت تولید دوده صنعتی کشور متعلق به شکربن است، گفت: سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۹۵۷ میلیارد تومان رسید و نسبت به سال گذشته رشد ۱۱۳درصدی و سود پایه‌ای هر سهم به ۱۳۹۰ ریال رسید و در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۱۵درصدی را نشان می‌دهد.

کریمی اظهارداشت: مقدار تولید در سال ۱۴۰۲ به ۵۱هزار تن رسید و نسبت به سال گذشته رشد ۱۹درصدی نشان داد و این در حالی است که ظرفیت اسمی شرکت ۳۶هزار تن است.

به گفته مدیرعامل شرکت کربن ایران فروش شرکت ۲.۴ همت بود و نسبت به سال گذشته رشد ۴۸درصدی داشت.

کریمی با بیان اینکه همچنین بالاترن فروش مقداری صنعت کربن بلک در سال ۱۴۰۲ متعلق به این شرکت است، افزود: بالاترین فروش مقداری تاریخ کربن ایران در نیم قرن اخیر با ۵۱هزار تن رقم خورد.

مدیرعامل شرکت کربن ایران، افزود: خرید بیش از ۱۵ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۵ از محل کاهش جرائم آلایندگی از یک درصد به نیم درصد در اقساط بلندمدت با هدف انتقال شرکت به خارج از شهر اهواز انجام شد.

وی ادامه داد: یک کوره جدید و رکتور برای افزایش تولید اضافه شده است و موفق شدیم که ۴۷میلیارد تومان به سبب این کار افزایش تولید و فروش داشته باشیم همچنین یکی از دلایل رشد تولید شرکت کربن ایران رایزنی های صورت گرفته با شرکت برق بود که باعث شد در سال گذشته کمترین میزان قطعی برق رخ دهد.

مدیر عامل شرکت کربن ایران در خصوص تفاوت نرخ های فروش صادراتی و داخلی گفت: این شرکت توانایی تولید ۱۳ نوع گرید کربن را دارد که هر کدام دارای ضریب مصرف مشخص است که قیمت گذاری بر اساس نوع گرید ها است. همچنین در طی جلساتی که در خصوص قیمت گذاری میان شرکت های کربنی و دوده ساز انجام می شود بر اساس فرمولی ،نرخ ها براساس نوع گرید های کربن تعیین می شود.

در پایان مجمع شرکت کربن ایران، به ازای هر سهم ۹۶۰ ریال معادل( ۹۶ تومان) تقسیم سود به تصویب رسید.

کد خبر 499719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =