کدام کریپتو جهش می‌کند؟

پس از دو هفته کسادی بازار مرزارزها و افت چشمگیر قیمت‌ها، کریپتوها دوباره جان گرفته‌اند و بازار پیش‌بینی رونق گرفته است.

به گزارش صدای بورس، در اینجا به ارائه چند پیش‌بینی جدید از آینده کریپتوها می‌پردازیم. ذکر این نکته اهمیت دارد که این پیش‌بینی‌ها صرفاً برآورد کارشناسان و تحلیلگران از آینده بازار است و به هیچوجه توصیه‌ای برای خرید یا سرمایه‌گذاری به شمار نمی‌رود.

پیشتاز نظرسنجی‌ها

بسیاری از تحلیلگران حوزه کریپتو همچنان بر ارزندگی بیت‌کوین تاکید می‌کنند. مایکل سیلور، رئیس و هم‌بنیانگذار شرکت «مایکرواستراتژی» درباره پادشاه رمزارزها گفته است: بیت‌کوین نهایتا با ۱۳ هزار درصد رشد قیمت به سطح ۸ میلیون دلار خواهد رسید. این پیش‌بینی بر الگوی تغییر رفتار نظام مالی جهان و پذیرش گسترده کریپتوها استوار است. گرچه پیش‌بینی افزایش ۱۳ هزار درصدی قیمت بیت‌کوین دور از انتظار و غیرمحتمل به نظر می‌رسد اما بررسی روند حرکت این رمزارز در یک دهه گذشته نشان می‌دهد که احتمال جهش قیمت بیت‌کوین چندان دور از ذهن نیست. یک دهه قبل قیمت هر بیت‌کوین در محدوده ۴۵۰ دلار بود و امروز در کانال ۶۰ هزار دلار قرار دارد. در آن زمان، تقریبا هیچکس چنین جهش قیمتی را پیش‌بینی نمی‌کرد اما امروز رقم ۶۰ هزار دلار کاملا قابل قبول است.

مایکل سیلور دلایلی را برای این پیش‌بینی ارائه کرده است. نخست اینکه، بیت‌کوین نوعی پول کامل است و برخلاف ارزهای رایج (همچون دلار و یورو و...) محدودیت عرضه دارد. در نهایت تنها می‌توان ۲۱ میلیون بیت‌کوین تولید کرد که عرضه آن کاملاً تحت کنترل الگوریتم بیت‌کوین قرار دارد. نکته بعدی اینکه، بیت‌کوین ارزی کاملا غیرمتمرکز است. به بیان دیگر، هیچ قدرت یا دولتی نمی‌تواند آن را کنترل کند. بر این اساس، رئیس مایکرواستراتژی پیش‌بینی می‌کند که روزی بیت‌کوین تحول عظیمی در نظام مالی جهان ایجاد خواهد کرد و حتی ممکن است جهان پس از استاندارد طلا و استاندارد دلار، به سمت پذیرش استاندارد جدید بیت‌کوین حرکت کند.

ریپل در مسیر صعود

به تازگی جهش صعودی قیمت ریپل و شکستن مقاومت ۰.۴۵ دلار نظر بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرده است. در میان ۱۰۰ رمزارز برتر جهان، ریپل رتبه ۷ را در اختیار دارد. در زمان تهیه این گزارش، قیمت ریپل از مرز ۰.۵۳ دلار گذشته بود و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارند که هدف بعدی این رمزارز، رسیدن به قیمت ۰.۵۷ دلار است. ریپل با ارزش بازار بالای ۲۹.۷ میلیارد دلار و بیش از ۲.۶ میلیارد دلار ارزش معاملات روزانه، از دید تحلیلگران، یکی از اهداف سرمایه‌گذاری مناسب به شمار می‌رود.

بازگشت شیبا اینو

نشریه «فوربز» در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی خاستگاه، جایگاه کنونی و آینده شیبا اینو پرداخته است. با انتشار این گزارش، محبوبیت این رمزارز در رسانه‌های مالی افزایش یافته است. فوربز با اشاره به ظرفیت‌های رشد شیبا اینو، به نقل از تحلیلگران پیش‌بینی کرده که قیمت این کریپتو در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ بین ۰.۰۰۰۱ تا ۰.۰۰۰۳ دلار خواهد بود. در حال حاضر قیمت هر شیبا اینو کمتر از ۰.۰۰۰۰۲ دلار است.

کد خبر 499830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =