لغو مصوبه نرخ خوراک چه تاثیری برپتروشیمی ها دارد؟

کارشناس بازار سرمایه اثرات لغو مصوبه قیمتی نرخ خوراک پتروشیمی ها را تشریح کرد و گفت: لغو این مصوبه سبب می شود تا شرکت های متانول ساز سود بیشتری را به دست آورند.

مهدی دولت کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با« صدای بورس» دررابطه با تاثیر لغو مصوبه نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی گفت: این مصوبه پرسر و صدا قبل از ریزش بازار سرمایه در اردیبهشت ۱۴۰۲ و پنهان کاری های صورت گرفته در جهت انتشار این خبر جای سوال و بحث داشت و پس از ۱۵ماه این مصوبه لغو شد و همچنان نیز در نشر این خبر تعویق ۲۰روزه اتفاق افتاده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود:مصوبه اردیبهشت ماه سال گذشته باعث شد که تاثیر مستقیمی در کاهش سودآوری شرکت ها را شاهد بود به طوری که در سال ۱۴۰۲ بازار سهام به ویژه شرکت های بزرگ متانول و اوره سازی، پتروشیمی وضعیت مناسبی نداشتند و خروج سرمایه بسیاری از این صنعت اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دلیل این خروج سرمایه و ریزش سال گذشته، را بسیاری از افراد افزایش نرخ خوراک صنعت پتروشیمی می دانند .

دولت گفت:در نامه ای که لغو مصوبه نرخ خوراک صورت گرفت، باعث خواهد شد تا شرکت های متانول ساز سود بیشتری را کسب کنند و به تبع آن عملکرد بهتری خواهند داشت.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که بعد از خبرلغو مصوبه نرخ خوراک که رقم خورده است چه نرخ قیمتی ای می خواهد جایگزین آن شود، اما اگر نرخ ۵۳۰۰تومان شود بسیار اثر خوبی خواهد گذاشت اگر چنانچه ۶۱۰۰ تومان هم باشد نسبت به نرخ سال گذشته پایین تر و بهتر است که می تواند تعدیل مثبتی در شرکت ها اتفاق بیفتد و شاهد افزایش سرمایه شرکت های پتروشیمی بود.

کد خبر 499975

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =