تاثیر ترور اسماعیل هنیه بر بازار دلار/ دلار به کدام سو می رود؟

تحلیلگر مسائل اقتصادی به تاثیر ریسک‌های سیستماتیک بر اقتصاد کشور پرداخت کرد و گفت:باتوجه به تروز اسماعیل هنیه و شهادت وی ،انتظار می رود قیمت ارز که جزو شاخص های اقتصادی محسوب می شود، روند صعودی ای را در پیش گیرد.

تاثیر ترور اسماعیل هنیه بر بازار دلار/ دلار به کدام سو می رود؟

مرتضی افقه در گفت و گو با «صدای بورس» در خصوص تاثیر خبر شهادت اسماعیل هنیه بر بازار دلار،گفت: مدت ها است که متغیر های اصلی اقتصادی کشور به ویژه نرخ ارز و بازار سهام تحت تاثیر سیاست های اقتصادی نیست و ریسک های سیستماتیک اثرگذاری بیشتری بر این بازار ها دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی یکی از این متغیر های غیر اقتصادی روابط خارجی ایران و تنش های منطقه ای است همچنین روند و سرنوشت تحریم ها وFATF نیز اثر بسیاری بر قیمت دلار داشته و در آینده نیز شاهد تاثیر این متغیرها خواهیم بود.

این اقتصاددان اظهار داشت: هر اتفاقی در سرنوشت تحریم ها رقم خورد، می تواند منجر به اثر مثبت یا منفی بر قیمت ارز و طلا همچنین شاخص های بورس بگذارد. مدت ها است که تنش منطقه ای به یک متغیر جدی و فعال تری در شاخص های اقتصادی تبدیل شده است .

وی افزود: در چند روز اخیر با بالا گرفتن تنش های منطقه ای احتمال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان شدت گرفته بود، که سبب شد تا التهابات ارزی در کشور بیشتر شود ،انتظار می رود قیمت ارز که جزو شاخص های اقتصادی محسوب می شود، روند صعودی ای را در آینده در پیش گیرد.

افقه تصریح کرد: با توجه به اتفاق شب گذشته و ترور اسماعیل هنیه و شهادت وی ، این بی ثباتی قیمت ارز بستگی به واکنش ایران دارد و تا زمانی که نحوه پاسخگویی ایران مشخص نشود، رشد قیمت ارز ادامه دار خواهد بود .

اقتصاددان ادامه داد: با روی کار آمدن دولت چهاردهم انتظارات مثبتی در خصوص کاهش و کنترل نرخ ارز زنده شده بود، اما به نظر می رسد در خارج از کشور نیز عوامل و افرادی تمایلی ندارند، که ایران به سمت ثبات اقتصادی و ارزی حرکت کند،این اقدام رژیم صهیونیست نشان دهنده جلوگیری این رژیم از داشتن ثبات اقتصادی برای کشور است.

کد خبر 500590

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =