پیش‌بینی جدید درباره وضعیت دلار / بازار صعودی می‌شود؟

کارشناس اقتصاد بین الملل به وضعیت دلار و سایر ارزها در هفته های پیش رو پرداخت و گفت: نوسان دلار و سایر ارزها بستگی به متغیر های بسیاری دارد و نحوه پاسخ کشور نسبت به اتفاقات اخیر و تنش های منطقه ای ، میزان شدت آن و زمان آن از نظر بازار مهم است.

بیرمی کارشناس اقتصاد بین الملل در گفت‌وگو با «صدای بورس» به بررسی وضعیت بازار دلار در روز های پر نوسان اخیر پرداخت و اظهار داشت:بعد از انتخابات ریاست جمهوری با توجه به مثبت بودن پیش بینی ها به ویژه با معرفی هسته تصمیم گیری های دولت، فضای مثبت تری در بازار شکل گرفت و نرخ ارز تعدیل شد اما با توجه ترور اسماعیل هنیه در کشورو شهادت وی ، فضا به سمت تنش های سیاسی رفت و فضای حاکم را به سمت نا اطمینانی سوق داد وبر نرخ ارز تاثیر بسزایی گذاشت.

وی افزود:باید به این نکته توجه داشت نوسان دلار و سایر ارزها بستگی به متغیر های بسیاری دارد و نحوه پاسخ کشور نسبت به اتفاقات اخیر و تنش های منطقه ای ، میزان شدت آن و زمان آن از نظر بازار مهم است. اگر پاسخی در روز های اخیر مشاهده شود بازار واکنش نشان خواهد داد اما اگر نظام سیاسی و امنیتی کشور تصمیم بگیرد که در زمان دیگری این اقدام را پاسخ دهد بازار ارز تا زمان اعلام پاسخ تعدیل خواهد شد.

کارشناس اقتصاد بین الملل با اشاره به تنش های سیاسی به عنوان یک عامل برونزا گفت:در نوسانات بازار ارز متغیر های اقتصادی تاثیرگذار است .واکنش های بورس داخلی و جهانی، تغییرات قیمت نفت و طلا با توجه به پیش بینی های آینده دچار تنش شده که این نوسانات در تنش های سیاسی طبیعی است و باید منتظر ماند و دید مقامات کشور چه تصمیماتی در آینده خواهند گرفت که به طور یقین این تصمیمات بر متغیر های اقتصادی بی تاثیر نخواهد بود.

کد خبر 500787

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =