نبرد مسکو- واشنگتن در میدان کریپتو

روس‌ها قصد دارند صرافی‌های کریپتوکارنسی خاص خود را راه‌اندازی کنند. یک کارشناس حوزه رمزارزها در این باره گفته است که اقدام روسیه بر عرضه و تقاضای جهانی بیت‌کوین و جهان مالی تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش صدای بورس، روس‌ها قصد دارند صرافی‌های کریپتوکارنسی خاص خود را راه‌اندازی کنند. یک کارشناس حوزه رمزارزها در این باره گفته است که اقدام روسیه بر عرضه و تقاضای جهانی بیت‌کوین و جهان مالی تاثیر خواهد گذاشت.

جورج تانگ، کارشناس صنعت کریپتوکارنسی و بنیانگذار شرکت CryptosRUs در این باره گفت: این تصمیم رهبری کشور روسیه (که از جمله کشورهای تحت تحریم اقتصادی غرب است) نشان‌دهنده استراتژی گسترده مسکو برای دور شدن از دلار آمریکاست. این اقدام همچنین می‌تواند به معنای تغییر در دینامیک مالی جهان باشد، به ویژه آنکه کشورهای دیگر نیز در حال ذخیره‌سازی بیت‌کوین به عنوان ذخیره استراتژیک هستند.

تانگ تاکید می‌کند، صرافی‌های جدید روسیه از هرگونه معامله‌ای که دلار آمریکا در آن دخیل باشد، دوری خواهند کرد. این اقدام در راستای تلاش مسکو برای فعالیت مستقل از سیستم مالی غرب است. در این برنامه، به جای دلار آمریکا، تمرکز بر ارز داخلی کشورهای عضو گروه «بریکس» خواهد بود. این کشورها به دنبال اجرای برنامه دلارزدایی هستند. تانگ اشاره می‌کند: روسیه (همچون کشور چین) به دقت برنامه‌های احتمالی آمریکا برای ذخیره‌سازی بیت‌کوین را زیر نظر دارد. به نظر می‌رسد کشورهای گروه بریکس هم استراتژی مشابهی را در پیش خواهند گرفت.

تانگ بر این باور است که اقدام کشورهای گروه بریکس (و آنها که به دنبال دلارزدایی هستند) برای انباشت بیت‌کوین به سمت عرضه این رمزارز شوک وارد خواهد کرد. در واقع، با توجه به عرضه محدود بیت‌کوین، افزایش تقاضای دولتی تاثیر شدیدی بر بازار خواهد داشت. مجوز اخیر روسیه برای استخراج رمزارزها نشان‌دهنده آن است که روس‌ها قصد دارند تا حد امکان ارز دیجیتال ذخیره کنند.

این تغییر جهت بازیگران بزرگ جهان (همچون روسیه و چین) به سوی کریپتوکارنسی‌ها نشان‌دهنده آغاز عصر تازه‌ای در فضای ارزهای دیجیتال است. اگر کشورهای بیشتری به روند ذخیره‌سازی بیت‌کوین گرایش پیدا کنند، کمبود این دارایی بدون شک به افزایش شدید قیمت آن منجر خواهد شد و از سوی دیگر، چشم انداز مالی جهان را تغییر خواهد داد.

برق ارزان

کشور پاراگوئه به دلیل ارزان بودن برق تولیدی از نیروگاه‌های آبی، یکی از بازیگران کلیدی صنعت برق جهان به شمار می‌رود. سد «ایتایپو» (یکی از بزرگترین زیرساخت‌های تولید برق جهان) به میزان ۱۴ هزار مگاوات برق تولید می‌کند که بخش بزرگی از آن صادر می‌شود، چرا که این کشور کمتر از ۲۵ درصد آن را مصرف می‌کند. بر این اساس، پاراگوئه به بهشت ماینرهای جهان تبدیل شده است. طی سه سال گذشته، شرکت‌های استخراج کریپتوکارنسی که تاییدیه مقام‌های دولتی را دارند، برای استفاده از برق ارزان‌قیمت در کنار نیروگاه‌های این کشور شکل گرفته‌اند. قوانین مناسب و هزینه‌های عملیاتی اندک به تشدید این روند کمک کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از کشورها به دلیل هزینه‌های سنگین تولید و توزیع برق، استخراج رمزارزها را ممنوع کرده‌اند.

شماره ۵۵۵ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 503153

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار سر تا پا قرمز

    نمای هفته

    بازار سر تا پا قرمز

    بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته شاهد افت قیمت بیشتر رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، ۹۵ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۲۸ درصد را ثبت کردند. در همین حال، ۵ رمزارز مثبت کمتر از ۸ درصد رشد قیمت داشتند. در این مدت، بیت‌کوین و اتریوم نیز روندی منفی داشتند.

  • کریپتوها دوباره جان گرفتند

    کریپتوها دوباره جان گرفتند

    بازار کریپتوکارنسی دوباره با افزایش قیمت روبه‌رو شد و بیت‌کوین تا ۶۰ هزار دلار بالا رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =