۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
بازار سر تا پا قرمز

بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته شاهد افت قیمت بیشتر رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، ۹۵ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۲۸ درصد را ثبت کردند. در همین حال، ۵ رمزارز مثبت کمتر از ۸ درصد رشد قیمت داشتند. در این مدت، بیت‌کوین و اتریوم نیز روندی منفی داشتند.

به گزارش صدای بورس، بر پایه آمارهای موجود، قیمت بیت‌کوین در یک هفته گذشته با ۷.۴ درصد افت روبه‌رو شد و به سطح ۵۹ هزار و ۲۲۲ دلار رسید. اتریوم نیز ۸.۵ درصد افت کرد و به قیمت ۲ هزار و ۵۲۵ دلار معامله شد. بایننس، سولانا و ریپل نیز به ترتیب ۷.۲ درصد، ۱۳ درصد و ۷ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

بازنده اصلی هفته گذشته، رمزارز Notcoin بود. این رمزارز ۰.۰۰۸ دلاری که رتبه ۷۴ را در اختیار دارد، طی یک هفته بیش از ۲۸ درصد افت قیمت داشت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۸۵۸ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته نیز بیش از ۳۷ درصد افت قیمت را تجربه کرده است. رمزارز SATS با ۲۶.۵ درصد افت در جایگاه دوم بازندگان قرار گرفت. رتبه این میم‌کوین ۹۵ و ارزش بازار آن هم ۶۲۰ میلیون دلار است. این میم‌کوین در یک ماه اخیر نزدیک به ۹ درصد رشد قیمت داشته است. رمزارزهای Worldcoin و Celestia و Polygon نیز در رتبه‌های بعدی افت قیمت جای گرفتند. این رمزارزها در بازه یک‌ماهه نیز شاهد کاهش قیمت بوده‌اند. از میان منفی‌های مشهور بازار در این هفته می‌توان به دوژکوین، ترون، کاردانو، شیبااینو و چین‌لینک اشاره کرد.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Helium با ۷.۵ درصد رشد در جایگاه نخست مثبت‌ها قرار گرفت. قیمت این رمزارز با رتبه ۶۰ بیش از ۷ دلار و ارزش بازار آن ۱.۱۵ میلیارد دلار است. ۴ رمزارز بعدی تنها ۰.۱ درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

بر اساس گزارش سایت coinmarketcap، هفته گذشته ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها با ۰.۵۸ درصد کاهش روبه‌رو شد و به سطح ۲.۰۸ تریلیون دلار رسید. همچنین ارزش معاملات روزانه با بیش از ۱۴ درصد کاهش به کمتر از ۵۷.۴ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر سهم بیت‌کوین از بازار کریپتوکارنسی‌ها به ۵۶.۱۷ درصد رسیده است. در حال حاضر ۷۹۰ صرافی در سطح جهان به ارائه خدمات به معامله‌گران مشغول هستند و انتظار می‌رود که این رقم تا پایان سال روندی صعودی داشته باشد. همچنین تاکنون بیش از ۲.۴ میلیون کریپتوکارنسی به بازار عرضه شده است که بخش بزرگی از آنها مورد معامله قرار نگرفته‌اند.

بازار سر تا پا قرمز

کد خبر 503177

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =