۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کریپتوها در انتظارند

بازار کریپتوکارنسی منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و این هفته از تعداد منفی‌های بازار کاسته شده است.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات هفته منتهی به چهارشنبه ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) بازار کریپتوکارنسی شاهد افت قیمت کمتر از نیمی از رمزارزهای بزرگ بود. بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، خنثی بود و روی عدد ۴۷ ایستاد.

بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد افت قیمت‌ تعدادی از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۴۳ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۲۱ شهریور، این ۴۳ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۱۰ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Maker بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۵۰ قرار دارد، ۹.۹ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۱۵۸۳ دلاری معادل ۱.۴۸ میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته ۲۰ درصد افت و در یک سال گذشته ۴۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارزFlow دومین بازنده بزرگ بود که ۹.۶ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۸۱۸ میلیون دلاری، معادل ۰.۵۳ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه نیز ۴.۶ درصد افت داشته است. همچنین قیمت رمزارز ORDI بیش از ۸ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز ۶۱۷ میلیون دلار و قیمت آن هم ۲۹.۳ دلار است. همچنین رمزارزLitecoin با کمتر از ۸ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم بازندگان هفته جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۴.۵ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۶۰.۸ دلار است.

در هفته‌ای که گذشت، برخی رمزارزهای بزرگ جهان نیز روند قیمت نزولی را تجربه کردند. بیت‌کوین بیش از ۳ درصد افت کرد و به رقم ۵۷ هزار دلار رسید. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه نیز ۶.۵ درصد افت را ثبت کرد اما در بازه یک‌ساله رشد ۱۲۸ درصدی را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین بیش از یک هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Quant با نزدیک به ۱۸ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۷۲ بیش از ۸۸۹ میلیون دلار و قیمت آن ۷۳.۶۸ دلار است. پس از آن Fantom بیش از ۱۶.۵ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۵۱ بیش از ۱.۳۷ میلیارد دلار و قیمت آن ۰.۴۸ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارز Bitcoin SV نیز بیش از ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد. رمزارز Optimism هم با ۱۲ درصد رشد در رتبه چهارم قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با رشد روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۱۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه نیز نزدیک به ۶۹ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۹۰ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

کریپتوها در انتظارند

کد خبر 503542

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار سر تا پا قرمز

    نمای هفته

    بازار سر تا پا قرمز

    بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته شاهد افت قیمت بیشتر رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، ۹۵ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۲۸ درصد را ثبت کردند. در همین حال، ۵ رمزارز مثبت کمتر از ۸ درصد رشد قیمت داشتند. در این مدت، بیت‌کوین و اتریوم نیز روندی منفی داشتند.

  • کریپتوها دوباره جان گرفتند

    کریپتوها دوباره جان گرفتند

    بازار کریپتوکارنسی دوباره با افزایش قیمت روبه‌رو شد و بیت‌کوین تا ۶۰ هزار دلار بالا رفت.

  • بازار کریپتو سبز شد

    نمای هفته

    بازار کریپتو سبز شد

    بازار کریپتوکارنسی پس از یک ماه نزولی، سرانجام به سبزی گرایید و بیشتر رمزارزها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.

  • صنعت کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۵

    فعالان بازار رمزارزها تشریح کردند:

    صنعت کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۵

    بیت‌کوین را پادشاه صنعت کریپتوکارنسی می‌نامند. این رمزارز بیشترین سهم را از ارزش بازار کریپتوها در اختیار دارد، گرانترین است و بالاترین حجم معاملات روزانه را نیز به خود اختصاص داده است. بنابراین طبیعی است که نوسان‌های بیت‌کوین بر کل بازار کریپتوها اثرگذار باشد.

  • هشدار معامله‌گر افسانه‌ای کامودیتی‌ها

    هشدار معامله‌گر افسانه‌ای کامودیتی‌ها

    معامله‌گر قدیمی بازار کامودیتی که از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی در این حوزه مشغول به فعالیت است، در پلتفرم ایکس (توییتر) به دنبال‌کنندگان خود درباره آینده بیت‌کوین هشدار داد و گفت: پادشاه رمزارزها در شرایط بدی گرفتار شده است. این هشدار پس از ثبت افت‌های هفتگی و ماهانه بیت‌کوین صادر شد.

  • موتور صعود خاموش است

    نمای هفته

    موتور صعود خاموش است

    بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته شاهد افت بیشتر بزرگان بود.

  • هوای بازار کریپتو ابری شد

    هوای بازار کریپتو ابری شد

    شروع معاملات هفتگی برای بازار کریپتوکارنسی با افت بزرگان همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =