صنعت کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۵

بیت‌کوین را پادشاه صنعت کریپتوکارنسی می‌نامند. این رمزارز بیشترین سهم را از ارزش بازار کریپتوها در اختیار دارد، گرانترین است و بالاترین حجم معاملات روزانه را نیز به خود اختصاص داده است. بنابراین طبیعی است که نوسان‌های بیت‌کوین بر کل بازار کریپتوها اثرگذار باشد.

به گزارش صدای بورس، اما تنها نوسان قیمت نیست که مورد توجه معامله‌گران و فعالان بازار است. پیش‌بینی روند آتی بیت‌کوین هم از مهم‌ترین فاکتورهایی است که آینده صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در اینجا به آن می‌پردازیم.

پس از تأیید و پذیرش صندوق‌های ETF بیت‌کوین در ژانویه ۲۰۲۴ و تایید صندوق‌های مشابه برای اتریوم در ماه می، بازار کریپتو در مسیر بهبود قرار گرفت. بر این اساس، تحلیلگران خوش‌بین پیش‌بینی کردند که تا پایان سال، قیمت بیت‌کوین از مرز ۱۰۰ هزار دلار خواهد گذشت. حتی برخی پیش‌بینی کردند که این روند ادامه‌دار خواهد بود و قیمت این رمزارز تا سال ۲۰۲۹ به سطح ۵۰۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت.

پیتر سنت اونگ، اقتصاددان و همکار مهمان در بنیاد هریتج یکی از این تحلیلگران خوش‌بین است که پیش‌بینی کرده، بیت‌کوین در سال آینده قیمت ۱۰۰ هزار دلار را ثبت خواهد کرد. او گفت: خواست طرفداران بیت‌کوین، رسیدن به قیمت ۱۰۰ هزار دلار بوده است. حالا با توجه به سخنان جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) درباره نرخ‌های بهره، رسیدن به این قیمت امکان‌پذیر شده است. پس از انتشار سخنان پاول که به معنای تورم بیشتر بود، بیت‌کوین چند هزار دلار و طلا هم ۲۵۰۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کردند. از سویی، این نخستین بار در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که بیت‌کوین و دارندگان کریپتوها مورد توجه قرار گرفته‌اند. بر اساس اعلام فدرال رزرو، در حال حاضر ده‌ها میلیون رأی‌دهنده آمریکایی در بازار کریپتوکارنسی حضور دارند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت فعالان این صنعت در انتخابات پیش‌رو است.

همچنین، متیو وب از فعالان بازار کریپتو گفته است، ۲۰۲۵ سالی است که بیت‌کوین به شکوفایی خواهد رسید و با افزایش چشمگیر قیمت روبه‌رو خواهد شد. با این حال او افزود: البته معتقدم، برخی موانع سنگین در این راه وجود دارد. به عنوان مثال، اگر با رکود اقتصادی مواجه شویم، ممکن است بیت‌کوین تا سطح ۳۰ هزار دلار سقوط کند. اما اگر دولت آمریکا بتواند رکود اقتصادی را مدیریت و کنترل کند، شاهد جهش قیمت بیت‌کوین به سطح ۱۰۰ هزار دلار خواهیم بود. نکته دیگری که در این میان اهمیت دارد، این است که با افزایش قیمت به این سطح، ممکن است در سال ۲۰۲۵ شاهد فشار فروش باشیم که موجب افت قیمت‌ها خواهد شد، مگر آنکه دولت اقدام به حمایت از بیت‌کوین و بازار کریپتوکارنسی کند.

ویجای مارولیا، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «رگال پوینت کپیتال سولوشنز» نیز معتقد است، گرچه پیش‌بینی دقیق قیمت کار دشواری است اما انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین (نه به این زودی، اما سال آینده) تا سطح ۱۰۰ هزار دلار برسد. وقتی افراد بیشتری به جذابیت و استعداد فناوری بلاکچین پی ببرند، تقاضا جهش پیدا خواهد کرد.

کارتر فلدمن، بنیانگذار شرکت QED Protocol نیز گفت: در حالی که پادشاه کریپتوها به دنبال ثبت یک رکوردشکنی دیگر است، میم‌کوین‌ها هم رشدهای چشمگیری را تجربه خواهند کرد. به عنوان مثال، دوژکوین به دلیل محبوبیتی که در سراسر جهان پیدا کرده، از امکان رشد خوبی برخوردار است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، یکی از اتفاقات مهم صنعت دارایی دیجیتال در سال ۲۰۲۵، پذیرش گسترده‌تر و جهانی‌تر این صنعت خواهد بود. تاکنون شاهد بودیم که بزرگترین موسسات مالی جهان همچون «بلک‌راک» با راه‌اندازی صندوق‌های ETF برای دارایی‌های دیجیتال، از بیت‌کوین و اتریوم استقبال کرده‌اند. در این باره، استفانی ووگان، هم‌بنیانگذار شرکت «ودا» گفت: در سال ۲۰۲۵ ما شاهد راه‌اندازی صندوق‌های ETF برای بسیاری از دارایی‌های دیجیتال خواهیم بود. به علاوه، موسسات و حتی دولت‌ها با جدیت موضوع توکنایز کردن سهام، اوراق بدهی و دیگر دارایی‌ها را با استفاده از فناوری بلاکچین پیگیری می‌کنند. به طور خلاصه، با وجود موانع مقرراتی در برخی حوزه‌ها، کلیت اکوسیستم کریپتو به دلیل افزایش میزان پذیرش از سوی کاربران خرد و نهادی، در مسیر رشد قرار دارد.

کد خبر 503650

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کریپتوها دوباره جان گرفتند

    کریپتوها دوباره جان گرفتند

    بازار کریپتوکارنسی دوباره با افزایش قیمت روبه‌رو شد و بیت‌کوین تا ۶۰ هزار دلار بالا رفت.

  • کریپتوها نزولی شدند

    کریپتوها نزولی شدند

    در معاملات امروز بازار کریپتوکارنسی، بیش از ۶۰ درصد رمزارزهای بزرگ شاهد افت قیمت بودند. با این حال، میزان افت قیمت‌ها تک‌رقمی بود.

  • هشدار معامله‌گر افسانه‌ای کامودیتی‌ها

    هشدار معامله‌گر افسانه‌ای کامودیتی‌ها

    معامله‌گر قدیمی بازار کامودیتی که از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی در این حوزه مشغول به فعالیت است، در پلتفرم ایکس (توییتر) به دنبال‌کنندگان خود درباره آینده بیت‌کوین هشدار داد و گفت: پادشاه رمزارزها در شرایط بدی گرفتار شده است. این هشدار پس از ثبت افت‌های هفتگی و ماهانه بیت‌کوین صادر شد.

  • کریپتوها در انتظارند

    نمای هفته

    کریپتوها در انتظارند

    بازار کریپتوکارنسی منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و این هفته از تعداد منفی‌های بازار کاسته شده است.

  • زیان‌های میلیاردی کلاهبرداری رمزارزی

    زیان‌های میلیاردی کلاهبرداری رمزارزی

    کلاهبرداری یکی از چالش‌های بزرگ صنعت نوپای کریپتوکارنسی است و مقام‌های اقتصادی در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا با وضع مقررات و قوانین، از وقوع آن جلوگیری کنند. سال گذشته آمریکایی‌هایی که در دام کلاهبرداران کریپتویی افتاده بودند، بیش از ۵.۶ میلیارد دلار از دست دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =