هشدار معامله‌گر افسانه‌ای کامودیتی‌ها

معامله‌گر قدیمی بازار کامودیتی که از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی در این حوزه مشغول به فعالیت است، در پلتفرم ایکس (توییتر) به دنبال‌کنندگان خود درباره آینده بیت‌کوین هشدار داد و گفت: پادشاه رمزارزها در شرایط بدی گرفتار شده است. این هشدار پس از ثبت افت‌های هفتگی و ماهانه بیت‌کوین صادر شد.

به گزارش صدای بورس، پیتر برندت گفت: قیمت بیت‌کوین تا کانال ۵۳ هزار دلار عقب‌نشینی کرد. آخرین باری که چنین اتفاقی رخ داد، اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند ۱۴۰۲) بود.

بر پایه نموداری که این معامله‌گر به اشتراک گذاشته و نشان‌دهنده روند اصلاحی بیت‌کوین است، مشاهده می‌شود که طلای دیجیتال از میانه ماه مارس تاکنون، کم و بیش در مسیر نزولی قرار داشته است. روز ۱۴ مارس (اواخر اسفند ۱۴۰۲) بیت‌کوین به بالاترین قیمت تاریخی یعنی ۷۳ هزار دلار دست یافته بود.

امروز بیت‌کوین از نقطه اوج تاریخی خود بیش از ۲۵ درصد فاصله گرفته است. گرچه در ۶ ماه گذشته قیمت این رمزارز با رشدهای محدودی روبه‌رو بوده اما در نمای کلی، روند آن نزولی بوده است. با اینکه روند نزولی قیمت بیت‌کوین شدید نبوده اما به روندی مزمن تبدیل شده است.

برندت خاطرنشان می‌کند که این روند نزولی دارای دو جنبه است: قیمت و زمان. در اینجا عامل زمان قویتر است. او معتقد است: اصلاح بلندمدت قیمت تاثیر احساسی مخرب‌تری نسبت به اصلاح شدید قیمت دارد. به همین دلیل است که طرف فروش قویتر از طرف خرید عمل می‌کند.

پیش از این، برندت با انتشار یک نمودار، از شکل‌گیری الگوی مهمی برای بیت‌کوین خبر داده و آن را «الگوی مگافون» (بلندگو) نامیده بود. سطح پایینی این الگو، قیمت ۴۶ هزار دلار را برای بیت‌کوین نشان می‌دهد. او معتقد است، تنها چیزی که می‌تواند رونق را به بازار بازگرداند، جهش قیمت بیت‌کوین به سمت نقطه ATH (نقطه اوج بی‌سابقه) است. در غیر این صورت، بر اساس این الگو، فروش قویتر از خرید خواهد بود.

سامسون مو در نقطه مقابل این دیدگاه قرار دارد. مدیرعامل شرکت فناوری بیت‌کوین JAN۳ در مخالفت با دیدگاه نزول دائمی بیت‌کوین گفت: هر کس تصور می‌کند که قیمت بیت‌کوین بیش از اینها کاهش خواهد یافت، در اشتباه است. او معتقد است که روند صعودی قیمت بیت‌کوین به زودی آغاز خواهد شد.

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین در بازه‌های زمانی هفتگی و ماهانه شاهد افت است اما در بازه سالانه بیش از ۱۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

کد خبر 503897

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صنعت کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۵

    فعالان بازار رمزارزها تشریح کردند:

    صنعت کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۵

    بیت‌کوین را پادشاه صنعت کریپتوکارنسی می‌نامند. این رمزارز بیشترین سهم را از ارزش بازار کریپتوها در اختیار دارد، گرانترین است و بالاترین حجم معاملات روزانه را نیز به خود اختصاص داده است. بنابراین طبیعی است که نوسان‌های بیت‌کوین بر کل بازار کریپتوها اثرگذار باشد.

  • زیان‌های میلیاردی کلاهبرداری رمزارزی

    زیان‌های میلیاردی کلاهبرداری رمزارزی

    کلاهبرداری یکی از چالش‌های بزرگ صنعت نوپای کریپتوکارنسی است و مقام‌های اقتصادی در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا با وضع مقررات و قوانین، از وقوع آن جلوگیری کنند. سال گذشته آمریکایی‌هایی که در دام کلاهبرداران کریپتویی افتاده بودند، بیش از ۵.۶ میلیارد دلار از دست دادند.

  • کریپتوها در انتظارند

    نمای هفته

    کریپتوها در انتظارند

    بازار کریپتوکارنسی منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و این هفته از تعداد منفی‌های بازار کاسته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =