هشدار عجیب ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مراسم راه‌اندازی پلتفرم ارز دیجیتال خانوادگی خود به نام ورلد لیبرتی فایننشال (World Liberty Financial) هشدار داد، اگر در انتخابات نوامبر امسال پیروز نشود، سازندگان ارزهای دیجیتال آمریکایی زیر فشار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در جهنم زندگی خواهند کرد.

به گزارش صدای بورس، سخنان نامزد جمهوریخواهان این پیام را برای فعالان کریپتویی دارد: ادامه حضور دموکرات‌ها در کاخ سفید موجب نابودی سرمایه‌هایتان خواهد شد.

ترامپ رویکرد SEC تحت ریاست گری گنسلر را فوق‌العاده خصمانه توصیف و ادعا کرد که از زمان ورودش به حوزه ارزهای دیجیتال، دولت بایدن با فعالان این صنعت بهتر رفتار کرده است. با وجود تغییر لحن ظاهری دولت بایدن، کامالا هریس، رقیب دموکرات ترامپ، هنوز جزئیاتی درباره رویکردش به قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال ارائه نکرده است.

ترامپ همچنین در گفت‌وگویی که متن آن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شد، برای نخستین بار درباره اقدام تروریستی روز قبل علیه خود سخن گفت. با این حال، او درباره جزییات و چگونگی عملکرد رمزارز خود چیزی نگفت و بیشتر به پرسش‌های مربوط به هوش مصنوعی و موضوعات دیگر پاسخ داد.

گفته می‌شود، رمزارز ورلد لیبرتی فایننشال خدمات استقراض و وام‌دهی برای معاملات کریپتوکارنسی‌ها ارائه کند. این وام‌دهی در قالب پول دیجیتال خواهد بود که بدون تکیه به سیستم بانکی جهانی، بر بستر اینترنت قابل معامله خواهد بود. صرافی‌ها اغلب برای برداشت بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کنند.

دان جونیور، پسر بزرگ ترامپ نیز در این برنامه سخنرانی کرد و درباره پذیرش رمزارزها به عنوان جایگزینی برای سیستم بانکی سخن گفت.

کارشناسان درباره این اتفاق گفته‌اند: اینکه یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بحبوحه رقابت‌ها اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار تجاری خود کند، می‌تواند کشمکش‌های اخلاقی را در پی داشته باشد. جوردن لیبوویتز، سخنگوی گروه نظارت دولتی «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق» در واشنگتن در این باره گفته است: حمایت سیاستمداران از کریپتوکارنسی‌ها به خودی خود مشکل‌آفرین نیست. مشکل زمانی آغاز می‌شود که این کار صرفا برای منافع شخصی انجام شده باشد.

راه‌اندازی رمزارز ورلد لیبرتی فایننشال در حالی انجام می‌شود که ترامپ در زمان حضور در کاخ سفید به شدت با صنعت کریپتوکارنسی مخالفت کرده بود. او سال ۲۰۱۹ در توییتی گفته بود که طرفدار کریپتوها نیست و دارایی‌های کریپتویی فاقد مقررات می‌تواند رفتارهای غیرقانونی همچون تجارت مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل کند. با این حال، در زمان رقابت‌های انتخاباتی، او در چرخشی آشکار تبدیل به یکی از هواداران کریپتوها شد. ترامپ در ماه می (اردیبهشت) اعلام کرد که کمپین تبلیغاتی او کمک‌های رای‌دهندگان را در قالب کریپتوکارنسی می‌پذیرد. ترامپ این اقدام را بخشی از برنامه خود برای ایجاد «ارتش کریپتویی» نامید. او همچنین در کنفرانس بیت‌کوین که امسال در نشویل برگزار شد، حضور یافت و قول داد که آمریکا را به پایتخت کریپتویی جهان تبدیل خواهد کرد.

هیلاری آلن، استاد حقوق در دانشگاه آمریکایی که پژوهش‌هایی درباره کریپتوکارنسی‌ها انجام داده است، گفت که درباره تغییر رفتار ترامپ نسبت به کریپتوها تردید دارد. او گفت: به نظرم، یکی از دلایل این تغییر نگرش، منافع شخصی بوده است.

با این حال، تغییر رفتار و سخنان اخیر ترامپ به مذاق هواداران و فعالان صنعت کریپتوکارنسی خوش آمده است. آنها راه‌اندازی رمزارز ورلد لیبرتی فایننشال را نشانه مثبتی برای سرمایه‌گذاران می‌دانند و معتقدند، بازگشت ترامپ به کاخ سفید به نفع صنعت کریپتو خواهد بود.

در مقابل تلاش‌ها و سخنان ترامپ، رقیب او یعنی کامالا هریس هنوز موضع خود را نسبت به دارایی‌های دیجیتال و مقررات‌گذاری برای آنها را روشن نکرده است. اما برای جلب حمایت سرمایه‌گذاران بازار کریپتو، گروهی از دموکرات‌ها از جمله سناتور چاک شومر و کریستن گیلیبرند از ایالت نیویورک در ماه آگوست در برنامه «کریپتو برای هریس» حضور یافتند. البته نه خانم هریس و نه هیچیک از اعضای کمپین او در این برنامه شرکت نکردند.

به هر روی، در صورت پیروزی دوباره ترامپ، فعالان صنعت کریپتوکارنسی انتظار دارند که او و دولتش با تصویب قوانین و مقررات مناسب راه را برای توسعه این بازار نسبتا نوپا هموار کند.

کد خبر 504152

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =