سامانه املاک و اسکان این گروه را جریمه می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مالکان خانه‌های خالی در خصوص منتشر نکردن اطلاعات‌شان در سامانه املاک و اسکان هشدار داد.

به گزارش صدای بورس، قانون راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان در کشور مصوب شد و بر اساس قانون، همه افراد باید اطلاعات مربوط به سکونت و مالکیت خود را در این سامانه به ثبت برسانند. در غیر این صورت، دولت آن‌ها را مالک ملک موردنظر نمی‌شناسد. کلیت سامانه املاک و اسکان به لحاظ مقابله با سوداگری و احتکار مسکن در کشور بسیار اهمیت دارد. آنطور که کارشناسان حوزه مسکن می گویند «تکمیل این سامانه هنوز به مراحل پایانی نرسیده است.» از این رو «برخی املاک ها و مالکان حتی سوداگران از این باگ برای سودجویی، دریافت مبالغ بیشتر از مردم و افزایش مبلغ رهن و اجاره خانه ها استفاده می کنند.»

در این زمینه، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفته است: «مالکان و دستگاه‌هایی که هنوز در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند، مشمول جریمه سنگین خواهند شد. از طرفی برای خانه‌های خالی نیز جریمه‌ها از ۶ تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره از سال اول تا سوم به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.»

وی همچنین این هشدار را داده است که «در صورتی مالکی، خانه‌ای را به فرزند یا یکی از اقوام خود اجاره داده و کرایه نمی‌گیرد، قول نامه منعقد نشده باید در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری ثبت کرده و قرار داد اجاره‌ای هم نوشته شود تا مشمول جریمه نشوند.»

به گزارش اقتصادنیوز، در این باره ابراهیم نجفی نماینده مجلس گفته است: «نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه املاک و اسکان نتایج مثبتی برای کشور خواهد داشت و به شناسایی خانه‌های خالی و مقابله با سوداگری مسکن کمک می‌کند. مجلس آمادگی دارد از جایگاه نظارتی خود برای اجرای صحیح قانون و تخلف دستگاه‌های اجرایی در زمینه تکمیل سامانه املاک و اسکان استفاده کند. دولت باید اهتمام خود را در راستای تکمیل سامانه املاک و اسکان و عملیاتی‌سازی این سامانه به کار بگیرد.»

کد خبر 503323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =