۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
طلا هفته را خوب شروع کرد

قیمت جهانی طلا امروز تا سطح ۲۵۹۰ دلار در هر اونس بالا رفت.

به گزارش صدای بورس به نقل از گلدپرایس، با آغاز معاملات هفتگی، طلا به رکوردشکنی‌های خود ادامه داد و به سطوح جدیدی دست یافت. نقره نیز همگام با طلا شاهد افزایش قیمت بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا با بیش از ۶ دلار (معادل ۰.۲۴ درصد) رشد از مرز ۲۵۸۶ دلار در هر اونس گذشت. هر اونس نقره نیز ۲۷ سنت (معادل ۰.۸۶ درصد) بالا رفت و به ۳۱ دلار رسید.

تضعیف دلار، کاهش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا و برنامه فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌های بهره در هفته جاری همچنان از دلایل اصلی رشد قیمت فلزات ارزشمند به شمار می‌روند. بیشتر کارشناسان معتقدند، فدرال رزرو نرخ‌های بهره را به میزان ۰.۲۵ درصد کاهش خواهد داد. با این حال، برخی دیگر از احتمال کاهش ۰.۵ درصدی خبر می‌دهند که در صورت تحقق این پیش‌بینی، قیمت طلا و نقره بیش از پیش افزایش خواهد یافت. طلا و نقره در بازه یک‌ماهه به ترتیب بیش از ۳ درصد و ۴.۴ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند.

در معاملات امروز، قیمت جهانی نفت خام نیز در مسیر صعودی قرار گرفت. بر این اساس، نفت خام برنت به ۷۲ دلار رسید و نفت سبک آمریکا از مرز ۶۹ دلار گذشت. قیمت بنزین هم افزایش یافت اما گاز طبیعی و نفت حرارتی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

کد خبر 503791

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =