۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
رکوردزنی طلا در نیمه سپتامبر

بازار جهانی طلا این روزها شاهد ثبت قیمت‌های بی‌سابقه است.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات جمعه ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) قیمت طلا از مرز ۲۵۷۸ دلار گذشت. یک سال قبل، قیمت هر اونس طلا کمتر از ۲۰۰۰ دلار بود و از آن زمان تاکنون، این فلز ارزشمند شاهد روند صعودی قیمت بوده است. طلا نسبت به یک سال قبل نزدیک به ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین در بازه زمانی ۵ ساله و ۲۰ ساله، به ترتیب ۷۰ درصد و ۵۳۱ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است.

نقره نیز همگام با طلا روندی صعودی داشت. در پایان معاملات جمعه گذشته، قیمت هر اونس نقره به ۳۰ دلار و ۷۴ سنت رسید. البته این رقم رکورد محسوب نمی‌شود چرا که نقره پیش از این در ماه ژوئن قیمت ۳۲ دلار و ۶ سنت را ثبت کرده بود. با این حال، قیمت کنونی نقره نسبت به یک سال قبل بیش از ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. نقره در بازه ۵ ساله نیز ۶۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

از مهمترین دلایل افزایش قیمت طلا می‌توان به ضعف دلار و کاهش بازده اوراق بدهی آمریکا اشاره کرد. با انتشار داده‌های اقتصادی جدید آمریکا، انتظارات برای اقدام تهاجمی‌تر فدرال رزرو افزایش یافته است.

برخی کارشناسان از تداوم روند صعودی قیمت طلا تا پایان سال خبر می‌دهند و پیش‌بینی‌ها از ثبت ارقام ۲۶۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار حکایت می‌کنند.

روند قیمت طلا در یکسال گذشته در نمودار زیرقابل مشاهده است:

رکوردزنی طلا در نیمه سپتامبر

کد خبر 503611

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • در انتظار جهش بعدی طلا باشید

    در انتظار جهش بعدی طلا باشید

    روند صعودی قیمت جهانی طلا در یک سال گذشته که تحت تاثیر تحولات سیاسی، اقتصادی و ژئوپلیتیکی رخ داده، این پرسش را پیش‌روی تحلیلگران و معامله‌گران قرار داده است: آیا این روند ادامه‌دار خواهد بود؟

  • طلا هفته را خوب شروع کرد

    طلا هفته را خوب شروع کرد

    قیمت جهانی طلا امروز تا سطح ۲۵۹۰ دلار در هر اونس بالا رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =