کدام زیرمجموعه مهم «شستا» بورسی می‌شود؟

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین ضمن اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای این گروه مالی از بورسی شدن دو زیرمجموعه مهم شستا خبر داد.

سیدمحمدجواد میرطاهر در گفت و گو با «صدای بورس» با اشاره به اینکه در اصلاح پرتفو به سمت سهم‌های که به DPS می‌دهند، حرکت خواهیم کرد،گفت: قصد داریم پرتفوی سرمایه گذاری صبا تامین را تغییر و نماد های DPSمحور صنعت پتروشیمی و پالایشی را در پرتفوی خود گسترش دهیم ،چرا که باعث افزایش سود و درآمد سهامداران این شرکت خواهد شد .

وی ادامه داد: توانستیم مبلغ سود دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر خود را از ۳۹درصد به بیش از ۷۴درصد رشد دهیم، که این افزایش دو برابری میزان سود بسیار کاربردی و دارای اهمیت بسیاری است.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین گفت: در نظر داریم شرکت بیمه ای را به صورت کامل و به صورت کنترل مدیریتی تحت تملک خود درآوریم البته در پرتفوی سرمایه گذاری صبا تامین چند شرکت بیمه ای وجود دارد اما این شرکت ها تحت تملک شرکت صبا تامین نیستند و به دلیل داشتن DPS پایین توجیه ندارد که باید میزان درصد مالکیت خود را در این گونه سهم ها افزایش دهیم.

میرطاهر اظهار داشت: در بخش پذیرش در بورس شرکت های زیر مجموعه شستا موفق شدیم شرکت نفت ستاره خلیج فارس را پس از سال های متعدد وارد بازار سرمایه کنیم ،همچنین سه نهاد بزرگ تامین اجتماعی ؛ وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی سهامدار عمده این شرکت هستند و همسو کردن این نهاد ها با یکدیگر کار بسیار دشواری بود اما با تلاش های بسیار گروه مالی صبا تامین این موضوع محقق شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا بتوانیم شرکت سنگ آهن مرکزی را وارد بورس کنیم ؛اقدامات لازم برای این کار ایجاد شده است ؛اما باید برای همگرایی میان سهامداران این شرکت تلاش ها و اقدامات بیشتری انجام شود.

میرطاهر در رابطه با شرکت های زیرمجموعه تامین اجتماعی اظهار داشت: در تمامی شرکت های تابعه شستا قرار است خدمات درون گروهی شامل خدمات بیمه و کارگزاری و لیزینگ ارائه شود، همچنین این شرکت ها برای پذیرش و عرضه در بورس مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت .

به گفته مدیرعامل گروه مالی صبا تامین خرید سهام یک شرکت بیمه کنترلی، بهینه‌سازی پرتفو سرمایه‌گذاری شرکت‌ها، عرضه اولیه سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی، افزایش سقف صندوق‌های فعلی و توسعه صندوق‌های جدید، انجام اقدامات نهایی برای تاسیس شرکت لیزینگ، خروج از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه غیرمدیریتی وعرضه اولیه نفت خلیج‌فارس از مهم‌ترین اقدامات آتی شرکت‌هستند.

کد خبر 504056

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =