بازار ارز توافقی گامی مهم در مسیر خرید و فروش ارز

به گفته نماینده مجلس، خرید و فروش ارز برای صادرکنندگان و واردکنندگان در تالار ارز توافقی با شفافیت و با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش صدای بورس،اکبر رنجبرزاده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راه‌اندازی بازار ارز توافقی اظهار کرد: راه‌اندازی این تالار جدید در مرکز مبادله ایران باعث می‌شود تا امکان خرید و فروش ارز برای صادرکنندگان و واردکنندگان در فضای شفاف و با سهولت بیشتری انجام شود.


وی افزود: در فضای فعلی صادرکننده باید ارز حاصل از صادرات خود را با قیمت تعیین شده به‌فروش برساند که بعضاً موجب رضایت آن‌ها نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: راه‌اندازی بازار ارز توافقی باعث خواهد شد تا صادرکننده ارز حاصل از صادرات خود را با قیمتی که با خریدار به توافق می‌رسد در فضایی شفاف به فروش برساند که به طور قطع این اقدام رضایتمندی بازرگانان را به دنبال خواهد داشت.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: در مقابل، واردکنندگان هم که نیازمند خرید ارز برای تامین منابع خود به منظور واردات کالاها هستند در فضای شفاف و با قیمت مورد توافق ارز خود را خریداری می‌کنند.

وی افزود: واردکنندگان به جای اینکه ارز مورد نیاز خود را از بازارهای غیررسمی با قیمتی که دلالان و اخلالگران و سودجویان آن را تعیین می‌کنند، بخرند؛ با راه‌اندازی بازار ارز توافقی در فضایی شفاف تامین خواهند کرد.

این نماینده مجلس افزود: با راه‌اندازی این بازار، واردکننده دیگر ناچار نخواهد بود که برای تامین ارز مورد نیاز خود سراغ بازارهای زیرزمینی و غیررسمی برود که جولانگاه سودجویان و اخلالگران است. این سودجویان نیازمندی واردکننده به ارز را وسیله‌ای برای کسب منافع خود قرار می‌دهند و با هر قیمتی که بخواهند ارز را به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایبنا،رنجبرزاده تصریح کرد: راه اندازی بازار ارز توافقی گامی مهم در مسیر خرید و فروش ارز توسط واردکنندگان و صادرکنندگان در فضایی قانونی و شفاف است.

کد خبر 504690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =