نقش افزایش صادرات در ثبات نرخ ارز

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان گفت: راه اندازی بازار ارز توافقی یک گام رو به جلو برای تجار محسوب می‌شود.

به گزارش صدای بورس،امیر عابدی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان با اشاره به این موضوع که از نظر بخش خصوصی ثبات نرخ ارز دارای اهمیت است، اظهار کرد: زمانی که در اقتصاد ثباتی نباشد، تجار نمی‌توانند برای تجارت و تولید برنامه ریزی کنند و امکان انعقاد قرارداد پایدار با خارجیان نیز وجود ندارد.


وی با اشاره به اینکه امروزه بخش خصوصی به خودباوری و جریان‌های جوان رسیده است، افزود: در اقتصاد جهانی عواملی مانند فعالیت بانک، ارتباطات بین المللی و بیمه در ثبات نرخ ارز اثر دارند و زمانی ما می‌توانیم به پایداری اقتصاد اطمینان داشته باشیم که زنجیره ارزش‌های تجاری و اقتصادی شکل بگیرد که این به پایداری نرخ ارز کمک می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان تاکید کرد: ما باید در مورد ارز و سرمایه گذاری خارجی برنامه ریزی داشته باشیم؛ چون سرمایه گذاری خارجی، ارز را به داخل کشور می‌آورد و این به ثبات نرخ ارز کمک می‌کند، همچنین رشد صادرات نیز در پایداری این نرخ نقش دارد.

وی افزود: در اتاق‌های بازرگانی بیشترین میزان توجه به صنایع کوچک و متوسط است و برای اینکه چرخه اقتصاد و تولید این صنایع بچرخد باید آن‌ها ارز را وارد کنند برای همین باید ما به این شرکت‌های توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عابدی بیان کرد: برای رفع تعهد ارزی صادرکنندکان باید شیوه‌های جدید و منطقی ایجاد کنیم تا چرخه اقتصاد صنایع کوچک و متوسط بچرخد و ارز را وارد کشور کنند تا به تنظیم نرخ ارز کمک کرده باشند؛ در این شرایط صادرکنندگان واقعی نیز اقدام به صادرات می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد بازار ارز توافقی یکی از درخواست‌های بخش خصوصی بوده تا صادرکنندگان و واردکنندگان بتوانند یکدیگر را پیدا و نرخ را بر اساس درخواست خود ایجاد کنند؛ بنابراین راه اندازی این بازار یک گام رو به جلو برای تجار محسوب می‌شود.

منبع:ایبنا

کد خبر 505596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =