بهترین سایت های سرمایه گذاری جمعی (کرادفاندینگ)

فرایند تامین مالی جمعی مجموعه‌ای از اقداماتی است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی برای شروع یک کسب و کار و یا برای سرمایه گذاری بر روی یک طرح توسعه که نیاز به سرمایه دارد، انجام می‌شود.

به گزارش صدای بورس،در کرادفاندینگ که در واقع همان تامین مالی جمعی است؛ سرمایه گذاران بر روی طرح‌های توسعه کسب و کارهای متفاوت سرمایه گذاری می‌کنند و در ازای آن در درآمد یا سود کسب و کار یا استارتاپ سهیم می‌شوند.

در حال حاضر پلتفرم‌های متنوعی از جمله دونگی، کارن کراد، زرین کراود، هم آفرین، ققنوس و… در حوزه تامین مالی جمعی فعال هستند.

اما یک بررسی تاریخی نشان می‌دهد این مدل از جمع‌آوری سرمایه در گذشته نیز وجود داشته است.

معرفی پلتفرم‌های تامین مالی جمعی

در حال حاضر پلتفرم های تامین مالی جمعی گوناگونی به سرمایه گذاران و سرمایه پذیران در ایرانی خدمت رسانی می‌کنند.

هر کدام از این پلتفرم ها ویژگی‌های خاصی دارند و به همین دلیل گروه‌های متفاوت از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران بنا بر نیاز خود از آنها استفاده می‌کنند.

مثلا بعضی از آنها امکان پوشش مبلغ سرمایه مورد نظر در صورت شکست طرح را برای سرمایه پذیر فراهم می‌کنند و گروه دیگری از پلتفرم‌ها هم بازپرداخت سود و اصل سرمایه را برای سرمایه گذاران را تضمین می‌کنند.

در لیست زیر سرویس‌های شناخته شده کرادفاندینگ در کشور را مشاهده می‌کنید:

  • دونگی

  • آی بی کراد

  • استارتامین

  • حلال فاند

  • زرین کراود

  • ققنوس

  • کارن کراد

  • هم آفرین

پلتفرم دونگی، بهترین پلتفرم تأمین مالی جمعی در ایران

بگذارید از نمونه‌های ایرانی شروع کنیم. وب سایت دونگی را می‌توان به جرات بهترین پلتفرم تأمین مالی جمعی در ایران دانست. وظیفه این پلتفرم کرادفاندینگ فراهم سازی امکان مشارکت عمومی در طرح‌های توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط است.

این پلتفرم سرمایه گذاری جمعی دارای مجوز شماره ۹۸/۵/۱۰۸۸۵۷ از فرابورس ایران بوده و زیر نظارت سبدگردان الگوریتم فعالیت می‌کند. رسالت پلتفرم دونگی این است که کسب و کارهای کوچک و متوسط؛ استارتاپ‌ها و همچنین شرکت‌های دانش بنیان که به لحاظ سایز کوچک هستند و امکان حضور در بازار بورس را ندارند، می‌تواند از طریق این پلتفرم به تأمین مالی پروژه‌های خود بپردازند.

از طرف دیگر نیز، کسانی که خواهان سرمایه‌گذاری هستند اما قادر به ریسک روی حجم زیادی از سرمایه خود نیستند، می‌توانند با پرداخت اندک (حداقل ۵۰۰ هزار تومان) در طرح توسعه یک کسب و کار به عنوان سرمایه‌گذار حضور داشته باشند و از منافع آن استفاده کنند. بگذارید برای شفاف‌تر شدن کار پلتفرم دونگی در ایران، به صورت جداگانه بگوییم که استفاده از این پلتفرم برای سرمایه‌گذاران و کسب و کارها چه منافعی دارد.

فرض کنید که شما یک سرمایه‌گذار هستید و می‌خواهید در یک مکان امن با سود بالا سرمایه‌گذاری کنید. وقتی وارد وب‌سایت دونگی بشوید، طیف مختلفی از پروژه‌ها و کسب و کارهایی را مشاهده می‌کنید. جزئیات هر یک از طرح ها برای خواندن سرمایه‌گذاران منتشر شده است. شما پس آشنا شدن با جزئیات آن می‌توانید تصمیم بگیرید که روی آن سرمایه‌گذاری کنید یا خیر. اما سرمایه‌گذاری روی کسب و کارها به روش کرادفاندینگ از طریق پلتفرم دونگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین ویژگی سرمایه‌گذاری در این روش، کسب سودهایی بالای ۳۵% برای بیشتر پروژه‌ها است. در صورتی که متوسط پرداختی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و پرداختی سودهای بانکی بسیار کمتر هستند. همچنین سودی که شما از سرمایه‌گذاری خود دریافت می‌کنید کاملاً معاف از مالیات است.

منبع:صاحب خبران

کد خبر 506321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =