لایحه بودجه ۱۴۰۴ چقدر کسری دارد؟

کسری بودجه سال ۱۴۰۳ با احتساب منابع صندوق توسعه ملی محاسبه شده است که این موضوع باعث افزایش کسری نسبت به سال قبل شده است.

به گزارش صدای بورس، مهدی هاشم‌زاده د ضمن اشاره به ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۴ عنوان کرد: جداول بودجه به جای تقسیم‌بندی‌های مجزا، در یک جدول واحد قرار گرفته‌اند که این امر به شفافیت بیشتر منابع و مصارف کمک کرده است.

همین مسئله نیز سبب رشد قابل توجه سقف بودجه شده است.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: کسری بودجه به طور جدی افزایش‌یافته و به ۱۶ درصد کل بودجه یعنی رقمی حدود ۹۵۰ همت رسیده است. ناترازی بنزین و واردات آن از جمله دلایل اصلی این کسری هستند.

وی در بیان تفاوت کسری با سال گذشته گفت: کسری بودجه سال ۱۴۰۳ با احتساب منابع صندوق توسعه ملی محاسبه شده است که این موضوع باعث افزایش کسری نسبت به سال قبل شده است.

هاشم‌زاده گفت: دولت برای جبران کسری بودجه، به انتشار اوراق قرضه روی آورده و در سال آینده ۷۰۰ همت اوراق جدید در نظر گرفته شده است. این عدد نسبت به امسال معادل ۲۵۶ همت افزایش داشته و به شدت رشد کرده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی و خودروها در بودجه تعیین شده و سهم مالیات در بودجه نیز با توجه به تغییرات جدید محاسبه شده است.هاشم‌زاده در نهایت تأکید کرد: متن بودجه به چالش‌های جدی در مدیریت منابع و مصارف بودجه اشاره دارد و نیاز به اقدامات جدی برای کنترل کسری و ناترازی‌ها را مورد تأکید قرار می‌دهد.

منبع:فارس

کد خبر 506588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =