چرا قیمت کالاهای مصرفی افزایش یافت؟

شاهرخ شریفی در رابطه با اجازه دولت مبنی بر افزایش قیمت‌ها بیان کرد: کارخانه بدون اجازه نمی‌تواند افزایش قیمت داشته باشد. اگر کارخانه‌ای غیر از این اقدام کرده، دچار تخلف شده است.

به گزارش صدای بورس، شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی تهران، درباره گرانی شدید محصولات مصرفی مردم به «انتخاب» گفت: بعد از عید تاکنون افزایش قیمتی در کالاهای غذایی و مصرفی رخ نداده بود اما از دو ماه پیش گرانی شروع شد. برخی از کارخانه‌ها مواد اولیه‌شان به علت افزایش قیمت دلار، گران شده است. افزایش قیمت کالاها نیز به همین خاطر است. در خیلی از شرکت‌ها حتی در محصولات لبنی از جمله خامه و پنیر و شیر افزایش قیمت داشته‌ایم. این روند گرانی ادامه خواهد داشت. کارخانه‌هایی که افزایش نداده‌اند هم به مرور افزایش قیمت را اعمال می‌کنند.

وی در رابطه با اجازه دولت مبنی بر افزایش قیمت‌ها بیان کرد: کارخانه بدون اجازه نمی‌تواند افزایش قیمت داشته باشد. اگر کارخانه‌ای غیر از این اقدام کرده، دچار تخلف شده است. کارخانه‌ها افزایش قیمت را با مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان که زیر نظر وزارت صمت است انجام داده‌اند. بیشترین افزایش قیمت هم در بخش لبنی بوده است. کارخانه جنس را افزایش قیمت می‌دهد، مردم این جنس را می‌خرند، مغازه دار ناچار به افزایش سرمایه اولیه می‌شود تا جنس قبلی را جایگزین کند، در نتیجه سوپرمارکت دچار شرایط سخت‌تری خواهد شد.

شریفی درباره تعطیل شدن برخی از سوپرمارکت به علت تداوم گرانی محصولات گفت: در سال‌های اخیر بنا به تورم افزایش قیمت را همواره داشته‌ایم، اما امسال به خاطر افزایش قیمت دلار و مواد اولیه بسته‌بندی، این افزایش بیشتر بوده است. سوپرمارکت‌ها در چند وقت اخیر چالش‌های زیادی دارند. مسائل مالیاتی هم در این بین نقش داشته است. سوپرمارکت‌ها بعضا به فکر تعطیلی هستند. وقتی هر سال گرانی‌های قابل توجه داریم، سوپرمارکت ناچار است سرمایه خود را زیاد کند. برخی از مغازه‌دارها به فکر جمع کردن افتاده‌اند. در بازار فعلی هیچ قیمتی قابل پیش‌بینی نیست.

منبع: انتخاب

کد خبر 506707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =