لحظه به لحظه با بازار شنبه ۳ دی ۱۴۰۱

شاخص بورس تهران در جریان معاملات پایان آذر ماه، با رشد ۰/۲۸ درصدی، بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ واحد رشد کرد و توانست در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی قرار گیرد. شاخص هم‌وزن هم با سبقت از نماگر اصلی در حرکتی همسو، موفق به ثبت رشد ۰/۷۵ درصدی شد و در روزی که حال عمومی سهام متوسط و کوچک بازار بهتر از نمادهای شاخص‌ساز بود، فصل پاییز را با قرار گرفتن در محدوده ۴۴۵ هزار و ۷۲۰ واحدی به پایان رساند. ضمن اینکه ارزش معاملات خرد در این روز در محدوده ۴ هزار و ۱۶۹ هزار میلیاردی قرار گرفت. شاخص بورس تهران در حالی امروز به استقبال آخرین فصل سال جاری می‌رود که در سه ماهه گذشته بازدهی بیش از ۱۲ درصدی را ثبت کرده است و این رقم برای ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۸ درصد است.

۱۲:۵۷⏰
بازار توانست امروز هم به روند صعودی خود ادامه دهد. شاخص کل رشد ۲.۷۹ درصدی را تجربه کرد که متأثر از رشد نمادهای فولاد، فارس، فملی، شپنا و شبندر بود و شاخص هم‌وزن نیز رشد ۱۰۵۵۲ واحدی را ثبت کرد.


۱۲:۳۴⏰
سکه یک روزه بورسی در قیمت‌های بالاتر از ۱۹ میلیون تومان صف خرید شد.
خبر تکمیلی...


۱۲:۳۲⏰
در حالی به دقایق پایانی معاملات امروز نزدیک می‌شویم که ارزش معاملات خرد از ۵,۴ همت فراتر رفته و تا این لحظه شاهد ورود ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه خرد به بازار بودیم. ۵۷۷ نماد مثبت هستند و تنها ۶۰ نماد با رنگ قرمز داد و ستد می‌شوند. تعداد و جمع ارزش صفوف خرید به ۱۸۵ نماد و حدود ۸۳۰ میلیارد تومان رسیده است. در حالی که بازار کمتر از ۲۵۰ میلیارد تومان صف فروش دارد که بیش از ۲۰۱ میلیارد تومان از آن به صف فروش وسالت مربوط می‌شود.


۱۲:۱۱⏰
تجلی با حجم بالایی معامله شده و اکنون در محدوده ۱۵۴ تومان دنبال می‌شود. با خبر خوبی که امروز از این شرکت (راجع به ورود معدن جانجا به فرابورس) منتشر شد، انتظار رشد قیمت تجلی تا محدوده ۱۸۰ تومان وجود دارد.


۱۲:۰۶⏰
نیم ساعت تا اتمام بازار باقیست. ارزش معاملات خرد از ۵,۲ همت گذشت. تراز پول خرد به مثبت ۲۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت. مشارکت حقیقی ها برای فروش به ۷۶ درصد افت کرد. سهم آن ها از کل خریدهای امروز بیش از ۸۰ درصد است.


۱۲:۰۶⏰
شستا با رشد ۵ درصدی قیمت تا این لحظه بیش از یک میلیارد معامله شده است و همچنان با صف خرید ۱۰۰ میلیونی دست و پنجه نرم می‌کند.


۱۱:۴۸⏰
حدود ۴۵ دقیقه تا پایان بازار امروز باقی مانده و تا این لحظه حقیقی‌ها بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند. در مقابل شاهد خروج قابل توجه نقدینگی خرد از صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار هستیم؛ تراز پول خرد این صندوق‌ها فعلاً حدود ۷۰۰ میلیارد تومان منفی است.


۱۱:۴۷⏰
در این دقایق تعداد نمادهای دارای صف خرید به ۱۶۰ و جمع ارزش آنها به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. شتران، کویر، گشان، نوری و شپلی صدرنشین صفوف خرید هستند.


۱۱:۴۶⏰
مشارکت حقیقی‌ها برای فروش به ۷۷,۸ درصد کاهش یافته، در حالی که سهم آنها از خریدها ۸۱,۶ درصد است.


۱۱:۲۶⏰
نمادهای میهن، بخاور و ودی از گروه بیمه با صف خرید روبه‌رو هستند. در این گروه دانا با افت ۴ درصدی معامله می‌شود.


۱۱:۱۴⏰
نوری در این دقایق با رشد ۵ درصدی قیمت خریدارانش را صف‌نشین کرد.


۱۰:۵۰⏰
نمادهای خودرو، خگستر و خساپا از گروه خودرو با افزایش ۱ درصدی و خزامیا، خفنر و خچرخش با افزایش ۵ درصدی معامله می‌شوند در این میان ورنا نوسان منفی دارد.


۱۰:۳۲⏰
در هشتاد دقیقه ابتدایی امروز ارزش معاملات خرد از ۲,۶ هزار میلیارد تومان عبور کرد. تراز پول خرد به مثبت ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. ۹۰ درصد از نمادها سبزپوش هستند. تعداد نمادهای دارای صف خرید حدود ۲۰ برابر تعداد صفوف فروش است و جمع ارزش صف‌های خرید بیش از ۲ برابر مجموع ارزش صفوف فروش است.


۱۰:۲۰⏰
خریداران درازی و دتولید از گروه دارویی با پیشروی ۷ درصدی قیمت دست برتر دارند و دسانکو در این گروه بر خلاف روند رو به رشد خود تک نماد منفی گروه است.


۱۰:۱۳⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۳۷۵ میلیون سهم
شتران ۳۱۶ میلیون سهم
خودرو ۱۲۳ میلیون سهم
خساپا ۱۱۷ میلیون سهم
کویر ۱۱۴ میلیون سهم


۱۰:۱۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۲۲,۱۹۲
۲۵۹۹۲ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۶,۳۵۴,۷۱۲ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۴,۸۵۰ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲۴,۸۵۰ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فارس ۳۳۰۶ واحد مثبت
فولاد ۳۰۰۷ واحد مثبت
فملی ۲۵۹۳ واحد مثبت
شبندر ۱۵۹۷ واحد مثبت
شستا ۱۵۹۱ واحد مثبت
شپنا ۱۵۳۹ واحد مثبت
شتران ۱۲۴۸ واحد مثبت


۰۹:۵۴⏰
در گروه پتروشیمی‌ها هم همسو با بازار شاهد روند پر تقاضایی هستیم. نمادهای شیراز، شاروم و ساینا با رشد ۷ درصدی و شکام، بوعلی با رشد ۵ درصدی مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۰۹:۵۳⏰
بانکی‌ها به جز وسالت همگی در مدار مثبت معامله می‌شوند. نمادهای دی، وبملت، وسینا و سمایه با رشد ۳ درصدی داد و ستد می‌شوند.


۰۹:۵۳⏰
شاخص کل ۲۵ هزار واحد صعود کرد. تا این لحظه فولاد، فارس، فملی، شبندر، شستا، شپنا و شتران بیشترین نقش را در بالا کشیدن شاخص ایفا کردند. شاخص هم‌وزن نیز بالغ بر ۵,۶۰۰ واحد رشد کرده است.


۰۹:۵۰⏰
حدود پنجاه دقیقه از بازار گذشت، ارزش معاملات خرد به ۱,۶ همت نزدیک شده و تا این لحظه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار تزریق شده است. اکنون ۵۶۰ نماد مثبت هستند و تنها ۶۵ نماد در محدوده‌های منفی دنبال می‌شوند.


۰۹:۳۶⏰
انفجار شاخص کل در اولین روز معاملات زمستان بازار سهام
در دقایق ابتدایی معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشد ۲۰ هزار و ۸۸۹ واحدی، به عدد یک میلیون ۵۱۷ هزار و ۹۱ واحد رسید.
شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۱۸۸ واحدی به عدد ۴۴۹ هزار و ۹۱۰ واحد رسید.
حقیقی‌ها ۱۱۰ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.


۰۹:۲۲⏰
در میان معاملات سبز گروه فلزات نمادهای ذوب، زنگان، فجر و فروسیل در محدوده حداکثری قیمت صف خرید دارند.


۰۹:۱۸⏰
شاخص کل بالاتر از یک میلیون و ۵۰۰


۰۹:۱۷⏰
پالایشی‌ها با روند مثبت آغاز به کار کردند. نمادهای شپنا، شتران، شبندر، شاوان و شراز با افزایش ۵ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۰۹⏰
شاخص کل با افزایش بیش از ۴۵۰۰ واحدی متاثر از نمادهای فملی، فارس، شستا، شپنا، شبندر و شتران آغاز به کار کرده است.

کد خبر 464385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =